Nämndsekreterare

Göteborgs stad., SDF Centrum / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum i Göteborg

CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 60 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:

• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt

Publiceringsdatum
2016-09-26

Arbetsuppgifter
Nämndsekreteraren arbetar i kanslienheten som organisatoriskt tillhör förvaltningens utvecklingsavdelning. Den är en stödfunktion med uppgifter som spänner över alla sektorer i stadsdelsförvaltningen. Kanslienheten har totalt åtta medarbetare och vi ersätter varandra i olika roller vid behov. Arbetsuppgifterna för nämndsekreteraren kan variera över tid.

Som nämndsekreterare hos oss kommer du att ha huvudansvar för stadsdelsnämndens individutskott och utbildningsutskott. Det är därför viktigt att du har erfarenhet framförallt från myndighetsutövning mot enskild och har kunskap om lagstiftningen inom socialtjänstens ansvarsområde. Du är välinformerad i de frågor som är aktuella och du arbetar övergripande med dina områden.

Du arbetar nära den politiska organisationen och framförallt nämndens båda utskott. Uppdraget innehåller allt från juridiska frågor till formalia före, vid och efter sammanträden i utskotten och ibland i nämnden. En av kansliets viktigaste arbetsuppgifter är att arbeta fram metoder för att säkerställa en hög kvalitet i nämnd och utskott.
Du kommer också vara förvaltningens personuppgiftsombud och stadsdelsnämndens representant i dessa frågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Socionom - eller juristexamen
• Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
• Kunskap om offentlig rätt, framför allt socialrätt, förvaltningsrätt och kommunalrätt
• Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten
• Erfarenhet av ärendehantering i något IT-verktyg

Vi söker dig som gillar ordning och reda, är ansvarstagande och strukturerad i ditt sätt att arbeta. Vi lägger stor vikt vid att du har ett kundfokuserat arbetssätt och tar egna initiativ.
Du tycker om att ha kontakt med människor och du har lätt för att skapa goda relationer.

ÖVRIGT
Vi kommer att kalla till intervju fortlöpande under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-12-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-14
Ange följande referens när du ansöker: A610444
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva-Marie Ekman, Kanslichef 031-365 70 32

Facklig kontakt
Maja Ljutic Loberg, Akademikerförbundet SSR 031-368 57 53
Pia Lagnevall, Vision 0736-657554

Företag
Göteborgs stad., SDF Centrum

Adress
Göteborgs stad., SDF Centrum
Box 5293
40225 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 71

Jobbnummer
3069283

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Centrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum: