Nämndsekreterare
Varbergs kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Kommunledningskontoret i Varberg Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 61 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.
Nu söker Kommunkansliet en nämndsekreterare till kommunstyrelsens förvaltning.
Kommunkansliets uppgift är att vara ett stöd åt kommunstyrelsen och kommundirektören vad gäller utveckling och samordning av kommunens verksamhet samt nämndsprocessen.
På kommunkansliet finns också kommunikationsavdelningen och kommunarkivet.
Publiceringsdatum2016-03-17ArbetsuppgifterTjänsten som nämndsekreterare på kommunstyrelsens förvaltning är en central befattning där du kommer att vara delaktig i nämndsprocessen för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Du kommer vara en del i den sammanhållande länken för ärenden som ska upp till politisk behandling och arbeta i nära samarbete med kanslichef, kommunsekreterare och expedition. Dessutom kommer du att dela sekreterarskapet i arbetsutskott, kommunstyrelse och kommunfullmäktige. Du kommer även handlägga vissa av kommunstyrelsens ärenden och säkerställa att politiska beslut verkställs och följs upp. Tjänsten innehåller också utvecklingsarbete gällande nämndsprocessen och ärendehantering tillsammans med övriga förvaltningar. Arbetet sker både självständigt och i nära samarbete med övriga medarbetare på kommunkansliet.
Du kommer även att vara delaktiv i arbetet inför och i samband med val. Utöver det ingår övriga förekommande arbetsuppgifter på ett kommunkansli.
KvalifikationerVi söker dig som har examen inom juridik, statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan lämplig akademisk utbildning. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från liknande arbete. Arbetet är varierande och det är viktigt att du är flexibel, ordningsam, har god samarbetsförmåga och är beredd att utföra såväl rutinartade som mer kvalificerade uppgifter. Du är bra på att skapa strukturer, ordning och reda för
ärendeprocessen samt att kunna förmedla denna på ett pedagogiskt sätt. Du bör också vara analytisk och kunna arbeta självständigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-08
Ange följande referens när du ansöker: A552784
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHenrik Lundahl, Kanslichef 0340-88114, 072-968 81 14
henrik.lundahl@varberg.seFacklig kontaktUllf Pellby, Akademikerförbundet SSR 0702-67 80 51
Vision, exp. 0340-887 75
FöretagVarbergs kommun, Kommunledningskontoret
AdressVarbergs kommun, Kommunledningskontoret
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG
Kontorsadress43280 Varberg
Jobbnummer 2730525
Observera att sista ansökningsdag har passerat.