Nämndsadministratör
Burlövs kommun, Kansliavdelningen / Administratörsjobb / Burlöv
2019-10-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsadministratör" (publicerad 2023-11-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Burlöv,
Lomma,
Malmö,
Staffanstorp,
Lund eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Burlövs kommun, Kansliavdelningen i Burlöv Burlövs kommun - den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.
Här skapar vi värde för våra medborgare i en kommun i tillväxt.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Kansliavdelningen biträder den politiska organisationen och ansvarar bl.a. för diarieföring, ärendeberedning och sammanträdesrutiner för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, nämnder och utskott. Avdelningen ansvarar också för service och stöd i juridiska och administrativa frågor till förvaltningarna och ledningsgruppen.
Publiceringsdatum2019-10-15ArbetsuppgifterVi söker en nämndsadministratör till kommunens centrala kansliavdelning, med placering på kommunledningsförvaltningen. Du kommer att få arbeta självständigt som ett administrativt stöd till de politiska organen.
Som nämndsadministratör ingår du i ett team som tillsammans driver och utvecklar dokumenthanteringen i Burlövs kommun. I rollen ingår bl.a. nämndsadministration, registrering av allmänna handlingar i diarieföringssystemet, hantering av e-post och inkommande handlingar och arkivering av diarieförda handlingar.
Tjänsten kräver noggrannhet, hög integritet och ansvarskänsla.
Du kommer att ha nära kontakter med förtroendevalda, förvaltningsledningar och handläggare.
Bredden på arbetsuppgifter är stor och du måste ha anpassningsförmåga och en positiv syn på att hjälpa till där det behövs i stort och smått. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
En viktig del i arbetet är att tillsammans med övriga medarbetare ständigt förbättra rutiner och processer. Ditt arbete innebär många interna och externa kontakter.
KvalifikationerFormella kvalifikationer:
• Universitets-/högskoleutbildning inom relevant område, t.ex. statsvetenskap
• Kunskaper om relevant lagstiftning (kommunalrätt/förvaltningsrätt/offentlighet och sekretess)
• God kännedom om en myndighets ärende- och dokumenthantering
• Förmåga att uttrycka dig tydligt och korrekt i svenska språket både i tal och skrift
• Goda IT-kunskaper
Det är meriterande om du har kunskap om och erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystemen Evolution och Vision.
Dina personliga egenskaper• Intresse för samhällsfrågor
• God kommunikations- och samarbetsförmåga
• Struktur, noggrannhet och ordningssinne
• Kan arbeta såväl självständigt som i grupp
• Omdömesgill och van att planera och fullfölja ditt arbete
• God problemlösningsförmåga
• Tar egna initiativ för att lösa de frågor som dyker upp
ÖVRIGT
Burlövs kommun ser mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag.
Vi erbjuder utvecklingsorienterade arbetsplatser som kännetecknas av trivsel och arbetsglädje. Våra medarbetare är engagerade och i högsta grad delaktiga i att steg för steg realisera kommunens mål och uppdrag utifrån vår värdegrund.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Urval kommer att ske löpande.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBurlövs kommun, Kansliavdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A908612".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Burlövs kommun (org.nr 212000-1025)
Arbetsplats Burlövs kommun, Kansliavdelningen
Jobbnummer 4860399
Observera att sista ansökningsdag har passerat.