Nämnd-/utredningssekreterare
Leksands kommun / Administratörsjobb / Leksand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Leksand,
Gagnef,
Rättvik,
Borlänge,
Falun eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Leksands kommun i Leksand,
Rättvik eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2013-04-12Dina arbetsuppgifterArbetet är varierande och självständigt och förutsätter flexibilitet samt förmåga att ta egna initiativ.
Du kommer att arbeta som sekreterare i utskottet för lärande och stöd samt även i samverkansgruppen för samma sektor. Du ansvarar för processer och rutiner kring utskottets arbete. Det innebär att du deltar i sammanträden och ansvarar för förberedelser och efterarbete till dessa. Du ska säkra att den politiska gången följs i enlighet med kommunallagen och andra för verksamheten gällande styrdokument. Tillsammans med övriga medarbetare inom administrativ service ansvarar du för kvalitet och effektivitet inom ärendehanteringen.
Du bistår förvaltningen med stöd i frågor som gäller ärendehantering och nämndadministration.
I din roll ingår att utbilda våra medarbetare inom ramen för ärendehantering samt delta i arbetet med att utveckla vårt nya digitala ärende- och dokumenthanterings-system. Avdelningen driver kontinuerligt utvecklingsarbete i riktning mot digital ärendehantering.
Som utredningssekreterare genomför du enklare utredningar, deltar i arbetet med kvalitetsredovisningar och uppföljningar, ansvarar för enkätundersökningar inom i första hand sektorn för lärande och stöd.
Andra arbetsuppgifter och ansvarsområden kan tillkomma utifrån din kompetens och avdelningens/förvaltningens behov.
Utbildning och erfarenhetVi söker dig som är engagerad, utåtriktad, service- och lösningsinriktad. Du har kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt erfarenhet av att arbeta i ett digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem.
Du har god samarbetsförmåga, ansvarskänsla och initiativförmåga samtidigt som du är van att arbeta självständigt. Du tycker att det är roligt att arbeta med förbättrings- och förändringsarbete. Du bör ha relevant högskoleutbildning.
Du har erfarenhet från arbete i kommunal eller annan offentlig förvaltning. Därigenom har du förståelse för hur det är att arbeta i en politiskt styrd verksamhet.
Du ska ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt vara väl förtrogen med Windows office-program.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Beskrivning av verksamhetenSektor Verksamhetsstöd och service består av nio avdelningar med ca 200 medarbetare. Sektorns uppdrag är att hjälpa och stödja kärnverksamheterna genom att leverera professionell service, specialistkunskap och verktyg utifrån ett helhetsperspektiv. Vi ska också höja medborgarnas och besökarnas livskvalitet där deras behov står i fokus genom kultur- och fritidsutbudets tillgänglighet, kunskap och professionalitet.
Tjänsten ingår i avdelningen administrativ service. Avdelningen för administrativ service svarar för registrering (diarieföring), administration till utskott, nämnder och kommunfullmäktige, enkätstöd, utredningstjänster, förtroendemannaorganisation samt arkivering och slutförvaring.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tjänsten är en heltidsanställning, tillsvidare.
Tillträde2013-08-01
ErsättningFast lön
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-28
Välkommen med din ansökan!
Du söker via Heroma självservice eller vår hemsida
www.leksand.se/ledigajobb. Bifoga personligt brev och CV. Din ansökan vill vi ha senast 2013-04-28.
Välkommen!
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktAndriette Ivarsson, administrativ chef, 0247-80128
Facklig kontaktNås via Leksands kommunsväxel: 0247-80000
FöretagLeksands kommun
AdressLeksands kommun
79380 LEKSAND
KontorsadressKommunhuset, Torget 5
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0247-80000
Jobbnummer 1521267
Observera att sista ansökningsdag har passerat.