Myndighet söker två medarbetare inom first line support

Bemannia / Supportteknikerjobb / Stockholm
2019-04-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Myndighet söker två medarbetare inom first line support" (publicerad 2019-05-15) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia i Stockholm, Solna, Lidingö, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Trivs du i en roll där du fårvaraIT-enhetens ansikte utåt ochge professionelloch serviceinriktad support? Har du praktisk erfarenhet av arbetet inom first line? Välkommen med din ansökan!

Om uppdraget

Kunden, en statlig myndighet,är ett av Europas ledande forskningsinstitut inom säkerhet. Myndigheten arbetar bland annat på uppdrag från andra statliga myndigheter, kommuner och företag.Forskningen genomförs både i ett långsiktigt perspektiv för kunskapsuppbyggande verksamhet och i mer kunskapstillämpande verksamhet.

Uppdraget är med start till hösten och förväntas pågå i fem månader med chans till förlängning. Omfattningen är heltid och placering för uppdraget är Kista.Arbetet sker under vardagar mellan kl08.00-16.30.

Publiceringsdatum
2019-04-24

Arbetsuppgifter
IT-supportenfungerar som IT-enhetens ansikte utåt där du i rollen kommer att ge support avseende IT- och telefrågor. Arbete sker mestadels över telefon eller dator, men ibland får supporten besök av myndighetens personal. IT-enhetens verksamhetsområde omfattar användarstöd, serverdrift, nätverk, lagring/Backup, systemadministration samt IT-säkerhet. Vi ser därför att du har goda kunskaper på området ocherfarenhet av detta. Vidare ansvarar IT-enheten för bland videosystem, telefonväxeln och mobiltelefoner, skrivare och kopiatorer. Ärenden registreras i ärendehanteringssystemet Nilex. First line supporten hanterar idag ca 800 ärenden per månad.

Kvalifikationer
• 1 års arbetslivserfarenhet från tidigare arbete med användarsupport
• God kunskap gällande generellIT support/felsökning och användarstöd
• Kunskap av Windows, MS Office, Linux, Active Directory, klienthårdvara
• Kännedom om nätverk, Citrix, Skype och videokonferens
• Kunskap i hantering av skrivare och smartphones
• God social kompetens
• Välutvecklad leverans- och lösningsförmåga

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära
kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss
får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer
till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Chans till förlängning

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Solini linda.solini@bemannia.se

Företag
Bemannia

Adress
Bemannia
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155, Stockholm

Jobbnummer
4748052

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia: