MultiMind söker en serviceekonom

MultiMind Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MultiMind Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.

MultiMind söker just nu efter en serviceekonom till en av våra kunder. Kunden är ett internationellt framgångsrikt företag som erbjuder innovativa och högteknologiska lösningar inom områdena infrastruktur, industri, energi, hälso- och sjukvård.

Tjänsten ligger organisatoriskt inom Business Administration på avdelningen för Projekt och Service Administration. I denna roll kommer du att stötta den svenska service- och projektorganisationen med fakturering och övrig ekonomiadministration.

Dina ansvarområden kommer att vara:

• Skapa och upprätthålla serviceavtal, ordrar och projekt i SAP.
• Fakturering av service- och projektordrar
• Bevakning av kundfordringar
• Annan ekonomiadministration.
• Aktiv i utvecklingen av processer och framtagande av rutiner. 

Vad krävs av mig?

• Du har en ekonomiutbildning, helst på högskolenivå. Du får gärna vara nyexaminerad men då vill vi att du parallellt med eller innan dina studier har skaffat dig någon arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet.
• Du strävar efter att förstå processer och hur man kan använda affärssystem effektivt. Du känner dig sporrad av nya arbetsuppgifter och utmaningar.
• Du bör ha goda kunskaper av Microsoft Office, särskilt Excel. Erfarenhet eller kunskap om SAP är meriterande.
• Vi värdesätter en positiva inställning och god förmåga att samarbeta och kommunicera i kombination med energi och viljan att ta initiativ. I den här rollen ställs även krav på att du är noggrann och analytisk.
• Du kommunicerar med enkelhet i tal och skrift på svenska och engelska.

 Vi söker dig som har 1-2 års erfarenhet från kund- och leverantörsreskontra samt ha grundläggande kunskap i moms. Du ska ha en känsla för siffror och trivas i en koordinerande roll. Vi ser gärna att du har jobbat i en internationel miljö tidigare och att du är flytande i engelska samt svenska i tal och skrift. Som person är du en aktiv, driven samt social.

Du kommer att jobba som konsult via MultiMind och tjänsten är ett 6 månaders långt uppdrag, där du har chansen att visa framfötterna och det finns mycket goda möjligheter till förlängning av uppdraget alternativt rekrytering till kund.

Vi rekommenderar dig att skicka din ansökan snarast möjligt, urvalet sker kontinuerligt och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Publiceringsdatum
2014-06-19

Arbetstider och omfattning
Heltid Heltid

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-07-07
Ansökan kan skickas till e-postadress: helena.adestedt@multimind.se
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Adestedt +46 8 21 67 16

Företag
MultiMind Bemanning AB

Adress
MultiMind Bemanning AB
Kungsgatan 66
11122 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 66

Jobbnummer
1916439

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från MultiMind Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MultiMind Bemanning AB: