Momsspecialist

Klaravik AB / Juristjobb / Karlstad
2023-10-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Momsspecialist" (publicerad 2023-10-11) ⬅️


Visa alla juristjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klaravik AB i Karlstad, Arvika, Trollhättan, Köping, Uddevalla eller i hela Sverige

Vad vårt jobb är
På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår auktionsplattform. Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. Sedan 2022 är Klaravik en del av den holländska auktionskoncernen TBAuctions. Koncernen som helhet omsätter 2,9 miljoner objekt årligen, har 30 miljoner webbplatsbesök per månad och sysselsätter drygt 800 personer. I koncernen ingår varumärkena Troostwijk (EU), Klaravik (SE/DK), Vavato (BE), Auksjonen (NO), PS Auctions (SE), BMA (UK), Epic Auctions (NL) och DAB (DK). Alla med återbruk och cirkularitet som central del i affären.

Vad ditt jobb blir
Som momsspecialist på Klaraviks ekonomiavdelning kommer du att främst att hantera moms- och exportfrågor tillsammans med dina närmsta kollegor, våra auktionsmäklare och säljande kunder. Du ingår i ett sammansvetsat team som gillar att ha kul och arbetar med kunden i fokus. Tempot är högt och du kommer att hantera flera olika ärenden av varierande karaktär. Med din kompetens och erfarenhet som utgångspunkt får du möjlighet att bidra till utvecklingen av arbetsuppgifterna inom moms och exporthantering i nära samarbete med dina kollegor. Exempel på arbetsuppgifter:

• Som sakkunnig i moms- och redovisningsfrågor stötta våra auktionsmäklare och säljande kunder

• Kontrollera, och säkerställa korrektheten, vad gäller momshantering på våra auktioner

• Hjälpa och guida våra säljande kunder vid frågor om export- och EU-försäljningar

• Löpande identifiera behov av utveckling i vår momshantering

Vem du är
Vi tror att du som söker har erfarenhet av kundkontakt och god kunskap om moms. Du är lyhörd, kommunikativ, pedagogisk och duktig på att motivera och förklara, inte minst över telefon, så att andra förstår. Du är motiveras av att skapa ordning och struktur för dig själv och att bidra till laget. Du ser dig själv som en prestigelös, nyfiken och social person med en stor portion eget driv - där maximal kundnytta alltid kommer i första rummet.

• Högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik alternativt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

• Tidigare erfarenhet av tull- och exporthandlingar är meriterande.

Vad vi erbjuder
En arbetsplats i härliga lokaler i expansiva och populära Inre hamn i Karlstad. Här sitter vi i nyrenoverande kontor med kort avstånd till citykärnan och med gym och restauranger in på knuten.

På Klaravik har vi 6 veckors semester, friskvårdsbidrag, pensionslösning och sjukvårdsförsäkring. Men framför allt tycker vi om att göra saker ihop så som träning, friskvårdsaktiviteter, AW's och kick-offer.

Detaljerna

• Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas

• Ansökan: senast den 15/10 men urval görs löpande

• Arbetsort: På plats på vårt kontor i Karlstad

• Resor förekommer i tjänsten

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-specialist Sofia French på 070-280 79 99 eller på sofia.french@klaravik.se

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Klaravik AB (org.nr 556881-8693), https://www.klaravik.se/

Kontakt
Sofia F
sofia.french@klaravik.se
070-280 79 99

Jobbnummer
8163616

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klaravik AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klaravik AB: