Miljöinspektör med inriktning enskilda avlopp
Surahammars Kommun / Hälsoskyddsjobb / Surahammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla hälsoskyddsjobb i Surahammar,
Hallstahammar,
Västerås,
Köping,
Sala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Surahammars Kommun i Surahammar Hos oss får du 1000 kollegor inom 150 olika yrken som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter.
Vi arbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare och hos oss får du lära barn att läsa, vårda och stötta äldre människor samt människor med funktionsvariation, sprida glädje och energi med mat, hålla våra lokaler fräscha och mycket mer!
Varje dag arbetar vi för Surahammars kommuninvånare, kom och jobba med oss!
Surahammars kommun är finskt förvaltningsområde.
Inom vår samhällsbyggnadsenhet har vi samlat många av de kommunala funktioner som huvudsakligen arbetar direkt mot företag och kommuninnevånare. Här finns medarbetare inom områdena plan, bygg, miljötillsyn samt energirådgivning.
Hos oss får du vara med och främja en samhällsutveckling med jämlika och goda sociala levnadsförhållanden och en god och långsiktigt hållbar livsmiljö för människorna i dagens samhälle och för kommande generationer.
Publiceringsdatum2022-03-24Dina arbetsuppgifterI rollen som miljö- och hälsoskyddsinspektör arbetar du med tillsyn och prövning enligt flera lagstiftningar.
Huvudfokus för tjänsten är tillsyn inom enskilda avlopp, men då vi är en liten enhet förekommer alla arbetsuppgifter som ingår i vårt tillsynsansvar och erfarenhet av andra områden är meriterande; exempelvis hälsoskydd, strandskydd, kemikalier, avfall och förorenade områden.
Du arbetar i första hand med att inventera kommunens enskilda avlopp, planera och genomföra tillsynsbesök, följa upp åtgärder och handlägga tillståndsansökningar av små avlopp. Tjänsten innebär att du tar emot och besvarar frågor från allmänheten och verksamhetsutövare. Arbetet erbjuder en kombination av fältarbete och arbete på kontor.
KvalifikationerVi söker dig som är högskole- eller universitetsutbildad inom miljöområdet eller med annan utbildning vi bedömer relevant för tjänsten. Alternativt att du har erfarenhet från att planera och/eller anlägga enskilda avlopp.
Det är önskvärt att du har erfarenhet av miljöbalkstillsyn gärna med den inriktning enskilda avlopp. Alternativt att du har god kunskap om de tekniska aspekterna kring enskilda avloppsanläggningar och geologi eller har hanterat avloppsansökningar och anläggande av avlopp på entreprenörens sida.
Du bör uppskatta att ge ett gott bemötande och service till kommunens medborgare och företagare.
Det är viktigt med egen drivkraft och att självständigt kunna nå uppsatta mål. Arbetet med enskilda avlopp kräver projektledning samt en förmåga att arbeta brett med en bra planering.
Det digitala arbetet sker i ärendehanteringssystemet Ecos2. Har du inte arbetat i Ecos2 bör du ha lätt för att arbeta i nya system och ha ett öga för tekniska lösningar.
Du ska ha god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift då du kommer att möta medborgare och verksamhetsutövare, delta i sammanträden och för att kunna bedriva ett förtroendefullt myndighetsarbete.
B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
AnställningsvillkorAnställningsform: Tills vidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Rekrytering sker löpande under ansökningstiden.
Surahammars kommun har tobaksfri arbetstid.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSurahammars kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/76".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Surahammars kommun (org.nr 212000-2031)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Samhällsbyggnadsenheten
Kontakt Ola Tollin
0220-39344 Jobbnummer 6470409
Observera att sista ansökningsdag har passerat.