Midsummer söker driven administratör med servicekänsla
Skill / Administratörsjobb / Järfälla
2017-10-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Midsummer söker driven administratör med servicekänsla" (publicerad 2018-05-31) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill i Järfälla,
Solna,
Stockholm,
Botkyrka,
Huddinge eller i
hela Sverige Vill du arbeta i en internationell och expansiv miljö med produkter som bidrar till en bättre miljö? Trivs du i en mångfacetterad administrativ roll och skulle beskriva dig som social, noggrann och strukturerad? Midsummer söker en driven administratör med servicekänsla!
Om företaget
Midsummer är ett ungt, snabbt växande företag i den expansiva solcellsbranschen. De utmanar den konventionella industrin med nytänkande lösningar genom att bygga specialdesignade, kompakta maskiner för tillverkning av flexibla tunnfilmssolceller. Den unika processen som säljs tillsammans med maskinerna möjliggör småskalig tillverkning av lätta flexibla solceller, som kan användas på t ex membrantak och fordon där låg vikt och tålighet är nödvändiga egenskaper. Maskinerna är extremt väl lämpade för kontinuerlig processutveckling, vilket bidrar till snabb utveckling och ständigt ökande verkningsgrad på solcellerna.
Midsummer ser till att ligga i teknikens framkant genom att kontinuerligt driva forsknings- och utvecklingsprojekt, både tillsammans med andra aktörer och internt. Det kan handla om att t ex förbättra materialkvalitet och cellstruktur i den befintliga processen, ta fram nya alternativa material eller metoder, utveckla innovativa mekaniska lösningar, eller att sätta upp referensanläggningar för utvärdering av företagets produkter.
De är idag ca 45 anställda och säljer allt på export.
Dina arbetsuppgifter
Rollen som administratör hos Midsummer är varierande och innebär att du kommer vara hela organisationen behjälplig med diverse administrativa arbetsuppgifter. Du utgår från receptionen där du ansvarar för företagets dagliga externa besök från hela världen. Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter kan vara att förbereda möten och konferenser, hantera hotellbokningar, visumansökningar samt företagets post. Du kommer även vara organisationen behjälplig med diverse skriftliga ansökningar och rapporter vilket ställer höga krav på din förmåga att formulera dig väl i text.
Din profil
För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna ser vi att du;
• är serviceinriktad och social
• är strukturerad, noggrann och proaktiv i ditt arbete
• är engagerad, tycker om att ta ansvar och får saker gjorda
• är bekväm med att kommunicera i både tal och skrift både på svenska och engelska
Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på
www.skill.se redan idag.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvariga rekryterare Rebecca Ring,
rebecca.ring@skill.se.
Väl mött med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-10-26ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-26
Ange följande referens när du ansöker: 2348
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRebecca Ring
rebecca.ring@skill.seFöretagSkill
AdressSkill
Djurgårdsgatan 56
58229 Linköping
KontorsadressDjurgårdsgatan 56
Jobbnummer 3768947
Observera att sista ansökningsdag har passerat.