Medicinskt ansvarig sjuksköterska

Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen / Sjuksköterskejobb / Sotenäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Sotenäs, Lysekil, Munkedal, Tanum, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen i Sotenäs

Sotenäs - havets kommun, ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en trygg kommun. Här genomsyras vårt arbete av våra gemensamma ledord: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Kommunen erbjuder alla tillsvidareanställda möjlighet till heltid.




Publiceringsdatum
2021-02-02

Beskrivning
Omsorgsförvaltningen består av drygt 300 medarbetare, varav äldreomsorgen är den största avdelningen.

Omsorgsförvaltningen är mån om att kvalitetssäkra sin verksamhet och säkerställa att lagar, regler, rutiner och föreskrifter följs. Rollen som MAS är en nyckelfunktion och vi ser fram emot att utveckla verksamheten för att möta framtidens utmaningar tillsammans med dig!



Vi vill att du ska få en god start hos oss. Därför får du introduktion både på din enhet och i Sotenäs kommun. Du erbjuds även möjlighet till löpande kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och möjlighet till löneväxling. Läs mer om dina förmåner på https://www.sotenas.se/naringslivarbete/jobbahososs/visomarbetsgivare/personalformaner.4.6a5776e415ae3419826aa72f.html





Dina arbetsuppgifter
Som MAS kommer du att arbeta övergripande med hälso- och sjukvårdsfrågor Sotenäs kommun. Ansvaret är lagstyrt för att patienterna ska få en säker och ändamålsenlig hälso- och sjukvård av god kvalitet inom kommunens ansvarsområde. I uppdraget ingår kvalitetssäkring av hälso- och sjukvårdens processer, skapa rutiner samt uppföljning och utvärdering av patientsäkerhet och vårdkvalitet. Du kommer att ha ett nära samarbete med MAS som verkar i Munkedal och Lysekil och tillsammans verkar ni för att verksamheterna skall bedrivas snarlikt över kommungränserna.

Som MAS har du ett särskilt medicinskt ansvar för att:

Patienten får en säker och ändamålsenlig hälso- och sjukvård av god kvalitet och att det finns rutiner för att kontakta läkare och annan hälso- och sjukvårdspersonal vid behov.

Patienten får den hälso- och sjukvård läkaren har bestämt.

Rutinerna för läkemedelshantering är säkra och att besluten om delegering är patientsäkra.

Patientjournaler förs och att anmälan görs till kommunal nämnd om en patient utsatts för allvarlig skada eller sjukdom i samband med vård och behandling eller utsatts för risk för det, enligt Lex Maria.

I MAS-uppdraget ingår att bedriva ett utvecklingsarbete inom hälso- och sjukvårdsområdet och mot angränsande områden inom socialtjänst, samt omvärldsbevaka och lyfta in förändringsbehov till ledningen i kommunen. Utvecklingsarbetet sker utifrån omsorgsförvaltningens ledningssystem och kan exempelvis handla om intern och extern samverkan mellan yrkeskategorier och huvudmän. Du ingår i ett nätverk för MAS inom närliggande kommuner.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
Du som söker är legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning som distriktssköterska eller annan specialistutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har bred praktisk erfarenhet inom kommunal hälso- och sjukvård. Det är meriterande om du har arbetat inom kommunal verksamhet och/eller region tidigare. Vana av att arbeta med olika typer av verksamhetssystem är ett krav. Du behöver även inneha B-körkort.

Vi söker dig som har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett välfungerande och effektivt sätt. Du är självgående, ansvarstagande och visar god förståelse för ditt uppdrag samtidigt som du har förmågan att inta ett helhetsperspektiv där du ser till verksamhetens bästa i ditt agerande och beslut.

Du är analytisk och lägger stor vikt vid att göra korrekta avvägningar och prioriteringar där du väger samman komplex information och andra typer av hänsynstagande innan du agerar eller fattar beslut. Du har även förmåga att leda, motivera och förse andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du samverkar med andra på ett lyhört och effektivt sätt, samt för en tydlig kommunikation där du säkerställer att budskap når fram och att förväntningar är klara för alla berörda parter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där egenskaper som engagemang, kommunikationsförmåga, samarbetsvilja och förmåga till helhetssyn är särskilt viktiga.

Vi strävar efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet.

Villkor (ta bort det som inte är relevant)

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.



Information för rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Varaktighet, arbetstid
50%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
individuell lön, månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/8".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Sotenäs kommun (org.nr 212000-1322)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen

Jobbnummer
5553137

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen: