Medicinsk sekreterare, vikariat, Vilhelmina sjukstuga

Region Västerbotten, Ö Vilhelmina sjukstuga och hälsocentral / Administratörsjobb / Lycksele
2024-07-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare, vikariat, Vilhelmina sjukstuga" (publicerad 2024-09-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lycksele, Norsjö, Malå, Vindeln, Bjurholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Västerbotten, Ö Vilhelmina sjukstuga och hälsocentral i Lycksele

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Regionens primärvård bedriver bred primärvårdsverksamhet inom hela Region Västerbotten och möter patienter i alla åldrar, både i tätort och glesbygd. Med 33 hälsocentraler och sjukstugor finns vi där du finns. Vi arbetar aktivt med forskning och utveckling och tar tillvara medicinska resultat för att erbjuda vård med hög kvalitet där patienten är delaktig. Vi vill att våra medarbetare ska vara delaktiga, ha inflytande och känna stolthet över att arbeta i regionens primärvård.

Vid Vilhelmina sjukstuga bedrivs glesbygdssjukvård med läkarmottagning, paramedicinsk verksamhet, distriktssköterskemottagning, röntgen och filialmottagningar med distriktssköterskor i Dikanäs och Saxnäs. Region Västerbotten har en avdelning som består av 8 akutvårdsplatser. Sjukstugan bedriver dygnet-runt-verksamhet, med läkarjour alla kvällar och helger till kl. 21.00 och vi har drygt 40 medarbetare.

Vi söker nu en medicinsk sekreterare för vikariat till Vilhelmina sjukstuga!

Publiceringsdatum
2024-07-12

Arbetsuppgifter
Som medicinsk sekreterare hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många.

Arbetet hos oss är omväxlande och innebär bland annat journalskrivning, receptionsarbete, remiss- och posthantering, registrering av provsvar samt att boka patienter. Arbetet sker i nära samarbete med läkare, övriga sekreterare och medarbetare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare eller vårdadministratör.

Du tycker om att arbeta i en miljö med varierande arbetsuppgifter med hög grad av intensitet så att din förmåga att prioritera och fatta snabba beslut kommer till sin rätt. Du kan samarbeta med andra samt har en positiv attityd samt ett flexibel och serviceinriktat arbetssätt. Du trivs med att arbeta självständigt och driva det egna arbetet. Du söker utveckling och vill vara delaktig i vårt ständiga förbättringsarbete.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C193231".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Västerbotten (org.nr 232100-0222)

Arbetsplats
Region Västerbotten, Ö Vilhelmina sjukstuga och hälsocentral

Kontakt
Avdelningschef
Carina Rönnberg
carina.ronnberg@regionvasterbotten.se

Jobbnummer
8799404

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Västerbotten, Ö Vilhelmina sjukstuga och hälsocentral

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Västerbotten, Ö Vilhelmina sjukstuga och hälsocentral: