Medicinsk sekreterare till VO Specialiserad medicin i Ystad

Region Skånes skånevård Kryh, spec. närsjukvård / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skånes skånevård Kryh, spec. närsjukvård i Malmö, Trelleborg, Helsingborg, Ystad, Hässleholm eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vi främjar det regionala näringslivet, kulturen och samarbeten med andra regioner, i och utanför Sverige. Region Skånes högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.

Vårdenheterna inom verksamhetsområde Specialiserad Medicin på Lasarettet i Ystad arbetar i nära samarbete mellan öppen- och slutenvård i tvärprofessionella team. Vi lägger stor vikt på kompetensutveckling och vi har som vision att kännetecknas av lyhördhet för patienternas behov, nytänkande och ett välkomnande förhållningssätt.

Verksamheten omfattar öppen- och slutenvård inom område internmedicin samt geriatrik-neurologi och rehabilitering. På vår sekreterarenhet arbetar 21 sekreterare i ett nära samarbete med andra professioner.

Publiceringsdatum
2015-01-21

Arbetsuppgifter
Hos oss på sekreterarenheten erbjuder vi dig som medicinsk sekreterare ett varierande arbete, där dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar journalskrivning, bokning, posthantering och telefonservice. Vidare finns det goda förutsättningar att utvecklas och möjlighet till andra administrativa uppgifter utifrån din ambition och erfarenhet.

Som medicinsk sekreterare förväntas du bidra till att utveckla de administrativa rutinerna för en säkrare och effektivare hantering till gagn för såväl patienter som personal.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning i hälso- och sjukvårdsadministration KY 80 poäng/ 400p(YH) eller motsvarande utbildning till medicinsk sekreterare. Goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift, är en förutsättning för tjänsten liksom också goda kunskaper i medicinsk terminologi.

Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av att arbeta som medicinsk sekreterare. Har du tidigare arbetat i Melior, Medspeech och Web-Pasis är även det meriterande för tjänsten.

Som person är du strukturerad, kreativ och har förmåga att ta egna initiativ för att nå uppsatta mål. Du har lätt för att anpassa ditt arbetsätt och kan prioritera mellan olika arbetsuppgifter när förutsättningarna så kräver. Vidare vill vi att du har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp samt har ett professionellt och positivt bemötande.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, så välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
På Region Skånes hemsida under Lediga jobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-04
Ange följande referens när du ansöker: A445844
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annette Olsson, Enhetschef 0411-995285

Facklig kontakt
Pia Nilsson, Vision 0411-995287

Företag
Region Skånes skånevård Kryh, spec. närsjukvård

Adress
Region Skånes skånevård Kryh, spec. närsjukvård
Västra Storgatan 12
29189 KRISTIANSTAD

Kontorsadress
Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD

Jobbnummer
2136284

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skånes skånevård Kryh, spec. närsjukvård

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skånes skånevård Kryh, spec. närsjukvård: