Medicinsk sekreterare till sommarvikariat - Geriatrik, neurologi och rehab
Västra Götalandsregionen / Administratörsjobb / Kungälv
2024-03-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare till sommarvikariat - Geriatrik, neurologi och rehab" (publicerad 2024-03-26) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Sjukhusen i väster är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen och består av fyra sjukhus -
Alingsås lasarett, Angereds närsjukhus, Högsbo närsjukhus och Kungälvs sjukhus. Cirka 3000 medarbetare arbetar varje dag hos oss för att ge en god och säker specialistsjukvård av högsta kvalitet.
Publiceringsdatum2024-03-11BeskrivningVerksamhet Geriatrik, neurologi och rehabilitering, Kungälvs sjukhus, är en akutverksamhet där det ingår två vårdavdelningar (sjukhusets strokeenhet och ortopedisk rehab) samt en rehabenhet.
Vårt sekretariat består av fyra medicinska sekreterare som har till uppgift att serva verksamhetens olika enheter och vårdavdelningar.
Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter är utskrift av journalanteckningar i journalsystemet Melior, registrering av diagnos- och åtgärdskoder i det patientadministrativa systemet ELVIS och övriga förekommande vårdadministrativa arbetsuppgifter.
KvalifikationerDu har godkänd vårddokumentationsutbildning till medicinsk sekreterare eller tar din examen från en vårddokumentationsutbildning i maj/juni. Du uttrycker dig väl i svenska språket i både tal och skrift.
Vi söker dig som kan arbeta såväl självständigt som i grupp, har lätt för att kommunicera, kan skapa goda relationer, är noggrann, ansvarskännande och har ett positivt sinnelag.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
AnställningsvillkorTjänsten avser vikariat under perioden 240610-240830.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken
https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om
https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogateSå ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/979".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)
Arbetsplats Sjukhusen i väster, Geriatrik, neurologi och rehab, Kungälvs sjukhus
Kontakt Anette Johansson, enhetschef
072-2398793 Jobbnummer 8532061
Observera att sista ansökningsdag har passerat.