Medicinsk sekreterare till Öron-näsa-halsmottagningen, Örnsköldsvik
Region Västernorrland / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Västernorrland i Sundsvall,
Timrå,
Härnösand,
Kramfors,
Hudiksvall eller i
hela Sverige Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Länssjukvård somatik samordnar länssjukvården för den specialiserade somatiska vården i Region Västernorrland. Området somatik består av elva länssjukvårdsverksamheter. Länssjukvårdsverksamheterna bedrivs vid tre sjukhus, Sundsvall, Sollefteå och Örnsköldsvik och ett antal mottagningar förlagda till flera orter i länet. Området har cirka 2 400 anställda.
Öron näsa halsmottagningen i Örnsköldsvik ingår i Länsverksamhet Kirurgi/Urologi/ ÖNH. På vår mottagning är vi cirka 12 medarbetare och vi har ett nära samarbete mellan olika yrkesgrupper. Här arbetar två medicinska sekreterare, fem läkare, fyra sjuksköterskor och en undersköterska.
Nu söker vi en medicinsk sekreterare till vår mottagning, tjänsten avser en tillsvidareanställning med tillträde 2024-01-01 eller enligt överenskommelse.
ROLLEN SOM MEDICINSK SEKRETERARE
Som medicinsk sekreterare hos oss består arbetsuppgifterna framför allt av journalskrivning samt övriga administrativa uppgifter. Du hanterar post, ev. kvalitetsregister och kodar diagnoser bland annat. Arbetet sker i nära samarbete med övrig personal.
Vi har en bra gemenskap i arbetsgruppen och du har möjlighet att till viss mån individanpassa arbetet. Du har till exempel möjlighet att arbeta hemifrån cirka en dag per vecka om verksamheten tillåter. Möjlighet finns att utveckla arbetsuppgifterna om behov/önskan finns. Vill du utnyttja din friskvårdstimme finns på sjukhusområdet fräscha friskvårdslokaler. Här kan du delta i olika friskvårdspass eller använda gymmet och dess utrustning.
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare med erfarenhet av att arbeta i journalsystemet System Cross. Du som söker denna tjänst ska behärska det svenska språket i tal och skrift. Erfarenhet från öron-näsa- halsverksamhet sedan tidigare är meriterande.
Du som söker är en ansvarstagande person som själv kan strukturera och driva ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Bra att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjlighet till förändringar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.
Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "130:2023:328".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Västernorrland (org.nr 232100-0206)
Arbetsplats Region Västernorrland
Kontakt Enhetschef
Elionor Landgren
elionor.landgren@rvn.se 0725-11 35 98 Jobbnummer 8200659
Observera att sista ansökningsdag har passerat.