Medicinsk sekreterare till Funktion Hälsoprofessioner
Stockholms Läns Landsting / Administratörsjobb / Stockholm
2017-05-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare till Funktion Hälsoprofessioner" (publicerad 2017-05-26) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Läns Landsting i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi erbjuder
Karolinska Universitetssjukhuset är idag ett av Europas främsta universitetssjukhus med cirka 16 000 medarbetare. Forskning och utbildning, liksom utveckling av hälso- och sjukvård, ses som kärnverksamheter vilka är likvärdiga med universitetssjukhusets vårduppdrag. Funktion Hälsoprofessioner består av knappt 700 medarbetare. Verksamheten präglas av starkt fokus på klinisk och akademisk utveckling. Vi söker dig som har arbetat som medicinsk sekreterare och med bred kompetens. Du kommer att ingå i en nybildad enhet med erfarna administratörer (17 personer) som har i uppdrag att stötta Funktion Hälsoprofessioner. Du brinner för service och utveckling och ser samarbete över gränser som ett naturligt inslag i arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är inom Funktionsområde Medicinsk psykologi som är ett av fem funktionsområden inom Funktion Hälsoprofessioner. Du rapporterar till administrativ chef för Funktion Hälsoprofessioner och arbetar också till viss del med gemensam administration för funktionen. Du kommer att arbeta självständigt i ett härligt gäng med psykologer, läkare och fysioterapeuter fungera som det administrativa navet i verksamheten. Arbete sker huvudsakligen i Solna men också i Huddinge.
Publiceringsdatum2017-05-10Om tjänstenExempel på arbetsuppgifter:
• Boka och kalla patienter i Take Care
• Telefonkontakt med patienter (även utomlänspatienter), vårdpersonal, FK etc
• Kassaregistrering
• DRG-registrering
• Fakturering av utomlänspatienter
• Registrera resurser och schema i Take Care
• Skriva journalanteckningar
• Posthantering
• Förbereda samt skriva minnesanteckningar vid patientkonferenser
• Ärendehanterare i funktionsbrevlåda och 1177 Vårdguiden (Mina vårdkontakter)
• Övrigt förekommande uppgifter utifrån verksamhetens behov
Du är en aktiv deltagare i förekommande möten och du bidrar till funktionens och funktionsområdets utveckling.
Vi söker
Personliga egenskaper: Det är viktigt att du är flexibel och stresstålig. Du värdesätter noggrannhet och kvalitet i
ditt arbete. Du tar initiativ, har förmåga att arbeta mot uppsatta mål med ett högt engagemang och välkomnar förändringar och nytänkande.
Du anser att service är en viktig del i din vardag då du gillar att samarbeta med dina kolleger och övriga yrkeskategorier.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
Krav på godkänd utbildning till medicinsk sekreterare och meriterande om du har arbetslivserfarenhet som medicinsk sekreterare. Det är också meriterande om du har erfarenhet av journalsystemet Take Care och patientbokningar.
Goda kunskaper i både svenska och engelska.
Du är en handlingskraftig och kommunikativ person med förmåga att prioritera bland varierande arbetsuppgifter. Troligtvis har du erfarenhet som administratör inom en mellan- eller stor organisation. Du har hög IT-mognad och lär dig lätt nya system. Du är en mycket van användare av Officepaketet. Du är van att arbeta självständighet och har en prestigelös samt pragmatisk inställning.
Övrig information: Gäller under förutsättning att vederbörliga beslut fattas. Urvalet görs löpande varför vi önskar få din ansökan snarast möjligt. Provanställning kan komma att tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningIndividuell
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSigurd Berglann
sigurd.berglann@sll.seFöretagStockholms Läns Landsting
AdressStockholms Läns Landsting
Karolinska
17176 Stockholm
KontorsadressKarolinska
Jobbnummer 3490117
Observera att sista ansökningsdag har passerat.