Medicinsk sekreterare till Dagkirurgiska enheten i Helsingborg
Region Skåne, Skånevård Sund, kirurgi / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Skånevård Sund, kirurgi i Helsingborg,
Landskrona,
Ängelholm,
Lund,
Malmö eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vi främjar det regionala näringslivet, kulturen och samarbeten med andra regioner, i och utanför Sverige. Region Skånes högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Verksamhetsområde anestesi/operation/intensivvård tillhör Division kirurgi och bedriver verksamhet vid de fyra sjukhusen i Ängelholm, Helsingborg, Landskrona och Trelleborg. Verksamheten leds av en verksamhetschef tillsammans med en områdeschef, en sektionschef och tio enhetschefer. På enheten i Helsingborg arbetar cirka 300 personer. Det bedrivs verksamhet inom operation, smärta, intensivvård, dagkirurgi och sterilgodshantering. Arbetet sker både inom öppenvård (smärtenheten och dagkirurgi) och slutenvård (intensivvård och operation inom akut och elektiv slutenvård). Inom verksamhetsområdet finns sex medicinska sekreterare med placering i Helsingborg.
Publiceringsdatum2015-03-17ArbetsuppgifterVi söker dig som är medicinsk sekreterare och vill vara med och utveckla vår verksamhet. Vi erbjuder ett omväxlande arbete där du även blir teamledare för våra medicinska sekreterare. Som medicinsk sekreterare arbetar du självständigt, men vid behov hjälps alla åt där det behövs oavsett placering.
Arbetet innefattar dokumentation i Melior med hjälp av Medspeech, registrering i WebPASiS och receptionsarbete. Du har kontakt med patienter, andra vårdgivare och samarbetar med övriga medarbetare i verksamheten.
KvalifikationerVi söker dig som har utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration (KY 80p/YH 400 p) eller motvarande utbildning till medicinsk sekreterare. Du har goda kunskaper inom medicinsk terminologi samt behärskar det svenska språket i såväl tal som skrift. Giltigt B-körkort är ett krav. För att lyckas i tjänsten har du goda kunskaper i Officepaktet. Har du tidigare arbetat i Melior, PASIS, Medspeech, Qlickview, Orbit 5, Raindance, HR-fönster och/eller har erfarenhet av telefoni är det en fördel.
Vi vill att du har några års arbetslivserfarenhet inom yrket och ser gärna att du har erfarenhet från operation/dagkirurgi, intensivvård och smärta. Vidare är även arbete från sjukhus samt kassa- och receptionsarbete meriterande för denna tjänst.
Som person är du positiv, har ett stort engagemang och motiveras av att arbeta mot verksamhetens mål. Du arbetar gärna självständigt, är noggrann och tar eget ansvar men tycker även om samarbete. I din teamledarroll är det viktigt att du har förmåga att motivera, entusiasmera och skapa delaktighet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
På Region Skånes hemsida under Lediga jobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-31
Ange följande referens när du ansöker: A458351
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPia Johansson, Enhetschef 042-406 21 72
Facklig kontaktMonica Olsson, Vision 042-406 51 01
FöretagRegion Skåne, Skånevård Sund, kirurgi
AdressRegion Skåne, Skånevård Sund, kirurgi
Västra Storgatan 12
29189 KRISTIANSTAD
KontorsadressVästra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 2208098
Observera att sista ansökningsdag har passerat.