Medicinsk sekreterare till Barnkliniken
Region Västmanland / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Västmanland i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Hos oss på Barnkliniken välkomnas du till en verksamhet med varierande arbetsuppgifter, gott samarbete och ett bra arbetsklimat.
Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.
Publiceringsdatum2022-02-10Dina arbetsuppgifterSom medicinsk sekreterare på barnkliniken kommer dina arbetsuppgifter främst bestå av sedvanlig administration kring team och patienter men även andra arbetsuppgifter kan förekomma utifrån verksamhetens behov. I ditt arbete ingår också att handleda studerande som gör sin praktik på kliniken. Arbetstiden är förlagd dagtid på vardagar men du kommer även att ingå i klinikens helgtjänstgöring.
Om arbetsplatsen
Barn- och ungdomskliniken har som upptagningsområde Västmanlands län med 52 000 barn och ungdomar i åldrarna 0-18 år. Klinikens sjukvårdsuppdrag är att ge barnmedicinsk specialistsjukvård på länssjukhusnivå till barn och ungdomar i nära samverkan med primärvården och regionsjukvården.
I kliniken ingår storbarnsavdelning för alla sjukhusvårdade barn, nyföddhetsavdelning (för barn födda fr. v. 28), dagvårdsavdelning, barnakutmottagning för barnmedicinska fall, öppenvårdsmottagningar och barnhälsovårdsverksamhet i länet. För barn med kirurgiska sjukdomar (kirurgi, öron, ortopedi, ögon) har kliniken uppdraget att sköta omvårdnaden när de behöver vårdas inneliggande på sjukhus.
På kliniken arbetar cirka 230 st medarbetare varav 15 st är medicinska sekreterare. De medicinska sekreterarna är indelade i fyra team som ansvarar för olika profilområden. Du kommer att samarbeta med dina kollegor inom ditt team men även hjälpa till och stötta upp vid behov i de andra teamen också.
Kvalifikationer
Du som söker ska vara utbildad medicinsk sekreterare och gärna ha erfarenhet som teamsekreterare eller motsvarande. Meriterande är kunskaper i journalsystemet Cosmic samt erfarenhet av andra datasystem exempelvis Agresso. För att klara av arbetet krävs att du har goda kunskaper i svenska såväl i tal som i skrift.
Som person är du självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du har förmåga att anpassa dig efter ändrade omständigheter. Det är viktigt att du har en vilja att driva utveckling av arbetet och teamarbetet. Du är trygg, stabil och tycker om att samarbeta med egna såväl som andra yrkeskategorier. Din muntliga kommunikation är god och i ditt bemötande är du lugn, uppmärksam och serviceinriktad.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, heltid dagtid samt vissa helger.
Tillträde enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan senast 20:de februari 2022.
Bifoga gärna intyg- och betygshandlingar med din ansökan.
Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 7 000 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.
Titta gärna på vår informationsfilm:
https://youtu.be/7qLByHRP6mYVaraktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION VÄSTMANLAND
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Västmanland (org.nr 232100-0172),
https://regionvastmanland.se Arbetsplats Region Västmanland
Kontakt Lisa Axell, Vision
lisa.axell@regionvastmanland.se 021-173385 Jobbnummer 6330135
Observera att sista ansökningsdag har passerat.