Medicinsk sekreterare BUP-mottagningen, Falun
Region Dalarna / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Dalarna i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Leksand eller i
hela Sverige Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!
BUP-mottagningen i Falun ser framemot fler kollegor att samarbeta med, kan det vara just dig vi söker? Barn och Ungdomspsykiatrin Dalarna erbjuder specialistvård för barn och ungdomar tom 18 år med medelsvår till allvarlig psykisk ohälsa. Vårt verksamhetsområde är brett och rymmer frågeställningar kring psykisk ohälsa som förekommer hos barn och ungdomar.
På BUP-mottagningen i Falun arbetar sjuksköterskor, kuratorer, psykologer, psykoterapeuter, läkare, logoped, specialpedagog, arbetsterapeut, medicinska sekreterare och chef. Mottagningens verksamhet omfattar Falu- och Leksandsområdet. Hos oss får du ett varierat och utvecklande arbete som medicinsk sekreterare i en personalgrupp med god sammanhållning!
Medicinsk sekreterare BUP-mottagningen, Falun
Publiceringsdatum2023-01-30Dina arbetsuppgifterSom medicinsk sekreterare på BUP är du en viktig del i teamet och har möjlighet till mycket varierade arbetsuppgifter, med fokus på administration. Du kommer ha arbetsuppgifter i reception och telefon vilket innebär att du kommer ha daglig kontakt med patienter, familjer och vårdgrannar och vara "ansiktet utåt" för mottagningen.
Sekreterarens arbetsuppgifter innebär administrativt stöd till all personal inklusive chef. Sekreteraren har ett delat ansvar gällande 1177, BILD, bokning av lokaler, diarium, post, epost, fakturahantering, kopiering, Heroma, introduktioner, support Take Care, Care Talk, teleQ, personalrum, väntrum telefonservice, SADM, behandlingskonferens, remisskonferens, kodning KVÅ/DRG, remiss, inscanning av inkommande utredningar/fakturor, läkarplanering samt journaldokumentation (diktat).
Övrig information
KvalifikationerVi söker dig som
har något av följande: - Medicinska sekreterarprogrammet 120 hp. - Vårdadministrativa programmet 180 hp. - YH-utbildning 400 p. - 1-årig eftergymnasial vårddokumentations utbildning.
Vi söker dig som är serviceinriktad och tycker om att jobba i nära samarbete med övriga yrkeskategorier. För att trivas i rollen som medicinsk sekreterare på BUP tror vi att du gillar att ha många bollar i luften och att du har ett strukturerat och organiserat arbetssätt. Du har goda datakunskaper och ett intresse av att delta i mottagningens utvecklingsarbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Både du som nyutbildad och du som har lång erfarenhet inom yrket är varmt välkommen med din ansökan!
Ansökan
Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba hos oss - Region Dalarna
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, ska sökande delge arbetsgivaren utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se)
Fackliga kontaktuppgifter
Här hittar du kontaktuppgifter till våra fackliga organisationer.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "HoS:2022:300".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Dalarna (org.nr 232100-0180)
Arbetsplats Region Dalarna
Kontakt Rekryterande chef
Malin Englund
023-491807 Jobbnummer 7390527
Observera att sista ansökningsdag har passerat.