Medicinsk sekreterare
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Infektion, Administrativa enh / Administratörsjobb / Göteborg
2014-05-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare" (publicerad 2015-04-16) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Infektion, Administrativa enh i Göteborg Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.
Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.
Om verksamheten
Den administrativa enheten vid Infektion är organiserad i sin egen professionella linje.
Att arbeta hos oss innebär att du har stor möjlighet att utvecklas i din kompetens och yrkeskarriär. Enheten består av 20 personer med arbetsplatser inom vårdavdelningar, öppenvårds- och akutmottagning, kassa/reception, journal- och kuratorsexpedition samt administration.
Vår målsättning är att sjukvårdspersonal i största möjliga utsträckning skall ägna sig åt patientnära arbete och att administrativ personal skall erbjudas omväxlande och kvalificerade uppgifter. Vill du arbeta i ett positivt arbetsklimat med bra samarbete, hälsar vi dig välkommen till oss!
Dina nya arbetsuppgifter
Som medicinsk sekreterare har du varierande arbetsuppgifter. Arbetet består av medicinsk dokumentation, tidbokning, remisshantering, diagnos- och åtgärdsregistrering samt telefonservice med mera. Journaldokumentation sker i Melior och patientregistrering i ELVIS.
Publiceringsdatum2014-05-28KvalifikationerVårddokumentationsutbildning från Yrkeshögskola eller KY-akademien är ett krav för denna tjänst. Det är också ett krav att du har goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Erfarenhet av arbete i systemen Melior och ELVIS är meriterande.
I arbetet som medicinsk sekreterare är det viktigt att du kan ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt. Du har en god serviceanda, är flexibel och har en god samarbetsförmåga med alla yrkeskategorier. Vi fäster stor vikt vid initiativförmåga och personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på
http://www.vgregion.se/PV2021Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Arbetstider och omfattning100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-11
Ange följande referens när du ansöker: 2014/2703
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Marianne Johansson 031-343 43 09
Facklig kontaktVision, Therese Jakobsson 076-050 88 63
FöretagSahlgrenska Universitetssjukhuset, Infektion, Administrativa enheten
AdressSahlgrenska Universitetssjukhuset, Infektion, Administrativa enheten
HR-servicecenter, Torggatan 1 A
43135 Mölndal
KontorsadressHR-servicecenter, Torggatan 1 A
Jobbnummer 1892783
Observera att sista ansökningsdag har passerat.