Medborgarinformatör, semestervikariat

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Medborgarinformatör, semestervikariat

KOF:2013:4

Kultur- och Fritidsförvaltningen
Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar för kommunens satsningar vad gäller bibliotek, simhallar, övriga idrottsanläggningar, fritidsgårdar, föreningsbidrag, teater, konserthus, medborgarkontor mm. Vi arbetar över ett brett fält och vi är för närvarande ca 100 personer inom verksamheterna.

Kristianstads kommun har tre medborgarkontor; på stadsbiblioteket och på Gamlegårdens och Arkelstorps bibliotek. Medborgarkontoren arbetar med kvalificerad samhällsinformation och vägledning.

På Medborgarkontoret är alla frågor lika välkomna och vårt team på sex personer arbetar tillsammans för att ge kommuninvånarna bästa tänkbara bemötande och ge samhällsservice och information av hög kvalitet. Till Medborgarkontoret kommer en stor andel människor från olika kulturer och med olika behov. Arbetssättet är gränsöverskridande och verksamheten utgår från medborgarens behov.

Publiceringsdatum
2013-04-19

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som är beredd att arbeta i frontlinjen, möta medborgarens frågor och lösa problem. Du tar emot kunder direkt vid disken, via telefon eller e-post och förenklar vardagen för kommuninvånaren genom att erbjuda 'en väg in' till kommunen och övriga samhället.
Av dig krävs en vilja att förstå människor och försöka vägleda dem rätt.

Kvalifikationer
Du har:
• En akademisk examen med samhällsvetenskapliga ämnen
• God kännedom om kommunal verksamhet och det offentliga Sverige
• Goda IT-kunskaper
• Intresse för bemötandefrågor
• Arbetet bygger på kommunikation vilket kräver att du har lätt för att formulera dig i tal och skrift på svenska.
• Lätt för att söka och hitta information i olika typer av källor både skriftliga och nätbaserade.

Dokumenterade kunskaper i engelska samt i något av språken arabiska, somaliska, kurdiska eller albanska är meriterande. Även B-körkort är meriterande.

Som person är du serviceinriktad, flexibel samt idérik och självgående. Vidare är du bra på att bygga nätverk och skapa kontakter. Du ska även ha förmåga att hantera flera processer samtidigt. Vi vill att dina referenser vittnar om god samarbetsförmåga och professionalism i mötet med andra människor.

Anställningsvillkor
Vikariat, 80% med start 2013-06-05 och med varaktighet till och med 2013-08-16.

För mer information, ta kontakt med
Britt-Marie Nordström, Enhetschef, 044-13 67 35
Per Gustavsson, Verksamhetsansvarig, 0733-13 67 90.

För facklig information, ta kontakt med
Kerstin Lovén, DIK, 044-13 45 55
Ann-Margreth Hampe, Vision, 044-13 56 94
Christian Boberg, Kommunal, 044-10 35 90

Sista ansökningsdatum
2013-05-10

Övrig information
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren på telefon 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
1528211

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: