Medarbetare till telefonitjänst
Länsstyrelsen Örebro län / Butikssäljarjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Örebro län i Örebro Länsstyrelsen arbetar direkt under regeringen och har en mängd statliga uppgifter som omspänner hela samhällsstrukturen. Vårt uppdrag är att verka för en statsförvaltning i medborgarnas tjänst. Vi slår vakt om värden som idag präglar svensk statsförvaltning: demokrati, rättssäkerhet, öppenhet och effektivitet. Vi arbetar i en platt organisation där processinriktat arbetssätt och delaktighet är nyckelord. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer.
Länsstyrelsen i Örebro söker:
Medarbetare till vår nationella telefonitjänst inom körkort och e-support.
Tjänsterna kommer att vara placerade inom enheten för trafik och kundtjänst vid Länsstyrelsen i Örebro län fram till 2009-12-31. Därefter kommer verksamheten att övergå till Transportstyrelsen.
Länsstyrelserna arbetar med att effektivisera sin verksamhet utifrån ett medborgarperspektiv. Som ett led i detta bedriver vi ett aktivt arbete med att utveckla en effektiv e-förvaltning och en 24-timmarsmyndighet. Länsstyrelsen i Örebro län har i uppdrag att bedriva en gemensam telefonitjänst för körkortsfrågor och support till kommande e-tjänster. Telefonitjänsten, hanterar samtal från hela Sverige.
Publiceringsdatum2008-07-08Dina arbetsuppgifterDu kommer att vara placerad vid vår telefonitjänst. De som arbetar här har schemalagda arbetstider inom telefonitjänstens öppettider.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att i telefonitjänsten ge information i körkortsfrågor samt svara på frågor om hur våra e-tjänster och e-formulär på webben fungerar.
Arbetet innebär att ge bra service till de medborgare som ringer. Du ska kunna svara på kundernas frågor, förklara samband och förmedla lagtext på ett lättförståeligt och trevligt sätt. Det kan förekomma viss ärendehandläggning.
KvalifikationerDu ska ha erfarenhet från att ge service i telefon.
Du ska ha mycket god PC- vana. Du ska också ha god ordförståelse och kunna uttrycka dig väl muntligen och skriftligen. Du ska också ha goda kunskaper i engelska. Vi ser det också som merit om du har goda kunskaper i andra språk.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, som exempelvis att du har mycket god känsla för service.
Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning med juridisk eller samhällsvetenskaplig inriktning.
Vid all rekrytering tillämpas vår jämställdhetsplan och rekryteringspolicy. Vi sätter även värde på de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Visstid samt tillsvidare.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-07-25
Din ansökan med meritförteckning skickas till Länsstyrelsen i Örebro Län, 701 86 ÖREBRO.
Ange följande referens när du ansöker: dnr 112-12903-2008
KontaktEnhetschef Anna Berggrund 019-193000
Bitr enhetschef Pär-Ola Olsson 019-193000
Facklig kontaktAstrid Edlund SACO 019-193000
Anders Åberg ST 019-193000
FöretagLänsstyrelsen Örebro län
AdressLänsstyrelsen Örebro län
70186 ÖREBRO
KontorsadressStortorget 22
KontaktuppgifterTelefonnummer: 019-193000
Faxnummer: 019-193010
E-postadress:
lansstyrelsen@t.lst.se Jobbnummer 267243
Observera att sista ansökningsdag har passerat.