Medarbetare till Skånetrafikens kundtjänst i Malmö

Region Skåne, Skånetrafiken / Butikssäljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Skånetrafiken i Malmö, Lund, Helsingborg, Hässleholm, Kristianstad eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vi främjar det regionala näringslivet, kulturen och samarbeten med andra regioner, i och utanför Sverige. Region Skånes högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.

Skånetrafiken har ansvaret för kollektivtrafiken i Skåne och har drygt 250 000 dagliga kunder. Antalet anställda är cirka 330, huvudkontoret finns i Hässleholm, men vi har även verksamhet i Malmö, Lund, Helsingborg och Kristianstad. Vi arbetar i en visions- och värderingsstyrd organisation med målet ställt på fler och nöjdare kunder.

Publiceringsdatum
2015-03-20

Arbetsuppgifter
Vi söker kundtjänstmedarbetare på timanställning placerade vid vår kundtjänst i Malmö. På Skånetrafikens kundtjänst hanterar vi cirka 30 000 kontakter per månad. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att besvara Skånetrafikens kunder via telefon, chatt, facebook och twitter men även att informera och guida våra kunder om Skånetrafikens tjänster, produkter, priser och resevillkor .

Arbetsplatsen finns på Dockplats 26 i Västra Hamnen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som brinner för kundservice, älskar kollektivtrafik och har förmågan att vända en missnöjd kund till en lojal kund!Du bör kunna kommunicera väl i både skrift och tal samt ha god kännedom om vad de olika kundkanalerna kräver av dig. Vi ser helst att du arbetat med service på callcenter eller annan kundtjänst tidigare, gärna inom kollektivtrafik och genom sociala medier.

Vi kräver grundutbildning på gymnasienivå som lägst. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande. Våra medarbetare har en genuin vilja och drivkraft att arbeta med kundservice och ge våra kunder service i världsklass varje dag. Du ska ha en god samarbetsförmåga men också kunna arbeta självständigt och ta eget initiativ när situationen kräver det.

ÖVRIGT
På Region Skånes hemsida under Lediga jobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Arbetstider och omfattning
Timavlönad. 75-100% Tillsvidareanställning, tillträde: Våra öppettider är vardagar kl. 6:00-22:00 och helger kl. 8:00-22:00 alla årets dagar. Arbetstid 38.25 h/vecka, helgarbete 2 av 5 helger. Timanställning erbjuds med tillträde snarast.

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-02
Ange följande referens när du ansöker: A455738
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Persson, Enhetschef 0451-28 85 31 emma.persson@skanetrafiken.se
Gabriella Eliasson 0451-28 86 49 gabriella.eliasson@skanetrafiken.se

Facklig kontakt
Leif Olsson, Saco 0451-28 84 37

Företag
Region Skåne, Skånetrafiken

Adress
Region Skåne, Skånetrafiken
Andra Avenyen 7
28183 Hässleholm

Kontorsadress
Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD

Jobbnummer
2214136

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Skånetrafiken

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Skånetrafiken: