Medarbetare till Linköpings universitets Infocenter

Linköpings universitet / Receptionistjobb / Linköping
2023-09-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medarbetare till Linköpings universitets Infocenter" (publicerad 2024-02-01) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings universitet i Linköping, Finspång, Motala, Norrköping, Kinda eller i hela Sverige

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss!
Vill du ge våra studenter, anställda och besökare ett gott bemötande och få dem att känna sig välkomna? Har du förståelse för service och dess möjligheter att skapa goda och trivsamma miljöer? Tycker du om att arbeta med administration och utveckla de administrativa processerna? Tycker du om att möta många människor och ge hög nivå av service? Då erbjuder vi ett spännande och omväxlande jobb i vårt Infocenter!

Om jobbet
Som medarbetare/administratör i Infocenter kommer du att arbeta i telefonväxel, reception och ärendehanteringssystem. Du kan även få uppdrag att arbeta med olika administrativa uppgifter inom hela organisationen och framförallt Studentavdelningen. Du är en naturlig del av utvecklingen på enheten där du och dina kollegor via förbättringsförslag och idéer kan stärka vår organisation.

Du har mycket kontakt med många personer via våra olika kanaler, du söker efter information i olika system och handlägger effektivt i varje ärende. Arbetsuppgifterna är varierande och du anpassar ditt sätt att kommunicera utifrån situationen och den du möter. Du lyssnar, tar emot synpunkter, svarar på och vägleder i olika frågor. Om du inte kan svara på en fråga direkt så tar du frågan vidare till rätt instans. I din roll är det därför viktigt att du lätt skapar kontakter och bygger upp goda relationer i organisationen.

Om dig

Vi söker dig som är ansvarsfull och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete. Du kan möta och hantera andra människor utifrån deras behov samtidigt som du är en effektiv problemlösare. Du kan ta initiativ till förbättringar både i din vardag och kring verksamheten i allmänhet. Vidare har du en kommunikativ förmåga, vilket innebär att du visar intresse för andra människor, ställer frågor, rådgör med dina kollegor, är samarbetsvillig och delar med dig av dina kunskaper. Du behåller lugnet i stressade situationer och visar en personlig mognad i kontakten med kollegor och andra du möter. Vi ser också att du har ett gott bemötande, gör det lilla extra när det behövs, duktig på att formulera dig och kan tänka fritt.

Med social förmåga, omtanke och stark servicekänsla möter du människor. Du har en förmåga att få andra att känna sig välkomna och att du finns där för dem, vare sig det är ett enkelt eller komplext ärende. Du kan sprida glädje till din omgivning och lyfta andra personer!

Vi vill att du har:

• gymnasieexamen eller motsvarande
• arbetslivserfarenhet inom kundservice, telefonväxel eller reception
• erfarenhet av informationssökning
• mycket goda kunskaper i både tal och skrift på svenska
• goda kunskaper i både tal och skrift på engelska
• god datorvana


Det är meriterande om du har:

• erfarenhet av att arbeta som handläggare i ett ärendehanteringssystem
• erfarenhet av digitala kundtjänstlösningar exempelvis chatt
• erfarenhet av högskolesektorn genom egna studier eller tidigare arbetslivserfarenhet
• deltagit i utvecklingsprojekt
• erfarenhet av administrativt arbete/planeringsarbete inklusive schemaläggning


Din arbetsplats

Infocenter är den naturliga ingången till Linköpings universitet. Infocenter finns på tre campus på två orter. Hit kan studenter, anställda, besökare och allmänhet vända sig för att få hjälp. Infocenter kan hjälpa till med studieadministrativa frågor, ge viss IT-support och ge allmän information om universitetet.

Idag är Infocenters öppettider 8.00-16.30 vardagar. Du ingår i ett arbetslag enligt ett roterande schema för de tre huvuduppdragen: reception, växel, ärendehantering. Din placeringsort är Linköping.

Om anställningen

1-2 anställningar på heltid. Tillsvidare. Provanställning kan bli aktuell.

Tillträde enligt överenskommelse.

Lön och förmåner

Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning.

Läs mer om förmåner för anställda här.

Publiceringsdatum
2023-09-26

Facklig kontakt
Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande.

Så ansöker du
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 17 oktober 2023. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.

Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor.

Välkommen med din ansökan!

Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Linköpings Universitet (org.nr 202100-3096), https://www.liu.se/

Kontakt
Enhetschef
Setareh Yousefi
setareh.yousefi@liu.se
013-28 46 28

Jobbnummer
8141587

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings universitet: