Medarbetare till kundsupport
Hags Aneby AB / Butikssäljarjobb / Aneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Aneby,
Jönköping,
Nässjö,
Habo,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hags Aneby AB i Aneby,
Karlstad,
Malmö,
Stockholm,
Umeå eller i
hela Sverige Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Orderhantering (registrera, leveransbesked, förändringar)
• Ta inkommande samtal från kunder o distributörer
• Sammanställa offerter och affärsmöjligheter
• Hantera underlag för kundunika produktförfrågningar
• Registrera nya kunder i MPS-system
• Medverka på mässor samt vid kundbesök
• Svara på inkommande samtal, orderhantering, skapa offerter, leverans-och-transportfrågor, produktfrågor och övriga frågor för att ge våra kunder och distributörer professionell support är dagligt ansvar.
Din bakgrund/utbildning:
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift (fler språk meriterande)
• Minst 3 års erfarenhet av kundsupport eller liknande ansvar
• Minst 5 års erfarenhet av tillverkande företag
• Minst studieförberedande gymnasium eller motsvarande, inriktning teknik el ekonomi
• Förstå grundläggande tekniska samt ekonomiska begrepp
Som person är du noggrann. Du har erfarenhet och kunskap i MS Office samt vanligt förekommande MPS-system då detta är viktiga verktyg för vår dagliga verksamhet. Då vi får frågor både om produkter samt lämnar priser är teknisk samt ekonomisk förståelse meriterande. Goda kunskaper i svenska samt engelska både i tal och skrift är en självklarhet. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
HAGS i Aneby är en global leverantör av utomhusprodukter såsom lekplatsutrustning, träningsutrustning, parkmöbler och flytbryggor. Företaget är en del av amerikanska Play Power - ett av de ledande företagen inom rekreation med såväl produktion samt säljkanaler över hela världen.
Vår kundsupportavdelning består av 7 personer som ansvarar för att på bästa sätt informera, hjälpa och vårda våra kunder och distributörer i det dagliga. Vara våra kunders röst in i HAGS, men även HAGS röst till kunderna. Ge förstklassig service främst inom områdena produkter, priser/offerter, teknisk support samt order och leveranser. Avdelningens viktigaste verktyg är telefon, mail samt HAGS MPS-system. Avdelningen är i dagsläget indelade i att hantera svenska kunder samt exportländer. Svara på inkommande samtal, orderhantering, skapa offerter, leverans och transportfrågor, produktfrågor för att ge våra kunder och distributörer professionell support är dagligt ansavar.
Publiceringsdatum2017-09-06Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-02
Ange följande referens när du ansöker: medarbetare kundsupport
KontaktAnders Klingberg
FöretagHAGS ANEBY AB
AdressHAGS ANEBY AB
BOX 133
57823 ANEBY
KontorsadressGrännavägen 7
Jobbnummer 3681839
Observera att sista ansökningsdag har passerat.