Medarbetare till kundsupport
Easyresearch Scandinavia AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Easyresearch Scandinavia AB i Stockholm Easyresearch Scandinavia AB är marknadsledande i Sverige på enkät och analysverktyg för webbaserade undersökningar. Vår undersökningsplattform används av fler än 400 företag och organisationer i Norden. Plattformen är utvecklad med senaste .NET teknologi och anpassad för stora volymer, hög säkerhet och hög tillgänglighet. Några exempel på kunder är McDonalds, Siemens, Resumé, StreamServe, Handelsbanken, TeliaSonera, Nestlé, Mercuri Urval och Folksam. Vi har huvudkontor i Stockholm och lokalkontor i Göteborg, Malmö och Oslo.
Publiceringsdatum2007-10-17Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta med teknisk produktsupport i huvudsak via telefon och Internet. I arbetet ingår att svara på frågor via telefon och e-post.
Du kommer också att få demonstrera våra webbaserade undersökningsprodukter via Internet, hjälpa kunder att lösa problem, visa hur funktioner i produkten ska användas samt hjälpa våra säljare och konsulter att assistera kunderna.
Det finns goda utvecklingsmöjligheter då vi ser ett utökat behov av såväl kundutbildningar samt konsultstöd.
Kvalifikationer• Du är mycket duktig på MS Excel
• Du har någon form av eftergymnasial IT-utbildning
• Du har grundläggande kunskaper om HTML, Javaskript samt hur webbaserade program är uppbyggda
• Du bör vara duktig på bildhantering och ha vana av att arbeta med bildhanteringsprogram såsom t ex Photoshop.
• Generellt sett bör du ha mycket goda datorkunskaper.
• Du talar flytande svenska samt engelska. Ett plus om du pratar ytterligare ett språk.
• Du har några års relevant arbetslivserfarenhet
Som person tror vi att du är:
• Serviceinriktad och har god pedagogiskt förmåga
• Glad, bestämd och social
• Snabb, noggrann och effektiv
• Skicklig på att kommunicera både i skrift och tal
Det är meriterande om du tidigare arbetat några år med kundsupport/helpdesk inom programvarubranschen. Placeringen för denna tjänst är vid vårt huvudkontor som ligger mitt i centrala Stockholm vid Hötorget.
Tjänsten kommer att tillsättas så snart vi hittat rätt person.
Välkommen med din ansökan snarast till
jobb@easyresearch.seMvh
Easyresearch Scandinavia AB
Anställningstyp/arbetstiderHeltid/Dagtid
ErsättningFast lön
KontaktOscar Lindbom, 08-4408800,
oscar.lindbom@easyresearch.se , VD
Så ansöker duSista ansökningsdag 2007-11-07
Vi tar emot ansökan via epost:
jobb@easyresearch.seFöretagEasyresearch Scandinavia AB
DROTTNINGG 78
11136 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-4408800
Mer information på
www.easyresearch.seKontorsadressDROTTNINGG 78
STOCKHOLM
Jobbnummer 28108
Observera att sista ansökningsdag har passerat.