Medarbetare till Kundreskontra
SOS Alarm Sverige / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Västerås,
Uppsala,
Örebro,
Stockholm,
Norrköping eller i
hela Sverige Vill du vara med och bidra till ett tryggare Sverige? Har du erfarenhet av att arbeta med fakturering och söker efter nästa utmaning? Då kan den här rollen vara något för dig! Som kundreskontramedarbetare på SOS Alarm är du en del av navet som skapar trygghet och säkerhet. I Västerås söker vi nu en kundreskontramedarbetare med start omgående eller enligt överenskommelse.
ROLLEN
Vi söker nu en medarbetare till vår kundreskontraavdelning. Har du 1-3 års arbetslivserfarenhet eller är nyexaminerad och har arbetat extra under studietiden är detta en möjlighet för dig. Som kundreskontramedarbetare krävs ett sinne för siffror och förmågan att fatta egna beslut. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera kundfakturering, registrera och utföra ändringar i vårt kundhanteringssystem samt att upprätta underlag för intäkts- och kostnadsreserveringar inför månadsbokslut. Du kommer även att besvara inkommande samtal från våra kunder i en second line funktion.
Tjänsten innebär kontakt med externa intressenter i form av kunder och bolagets olika partners. Du har även kontakt internt inom bolaget med bland annat representanter från affärsorganisationen och produktionsstyrning.
Hos oss får du en möjlighet att utvecklas i en spännande miljö och där din roll är en viktig pusselbit för hela verksamheten. Du ingår i en grupp bestående av 12 personer som blir ditt närmsta "team" och tillhör organisatoriskt Finans & Business Control. För att behålla en hög kvalitet i vår verksamhet erbjuder vi kontinuerlig kompetensutveckling och utvecklingsmöjligheter inom hela organisationen.
VI SÖKER DIG SOM HAR
• En kandidatexamen i ekonomi eller motsvarande
• Tidigare erfarenhet från kundservice eller en faktureringsfunktion
• Goda kunskaper i Excel
• Systemförståelse och ett öga för detaljer
• Meriterande är om du tidigare arbetat i Jeeves eller Microsoft Dynamics CRM.Som person är du noggrann, engagerad och ansvarstagande. Du trivs med att arbeta i grupp och tar ansvar för de arbetsuppgifter som tilldelas dig. Periodvis är arbetstempot högt och det är viktigt att du klarar av att leverera under tidspress. Tjänsten är på heltid och förlagd på kontorstider. Du kommer att arbeta i ett öppet kontorslandskap på vår SOS-central i Västerås.
För frågor om tjänsten kontakta Gruppchef Mathias Vestby 072-141 68 12 och vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR Maria Enge-Jonsson 072-524 12 47
SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.
Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2019-01-10ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSOS Alarm Sverige
AdressSOS Alarm Sverige
Vallbyleden 9
72464 Västerås
KontorsadressVallbyleden 9
Jobbnummer 4548713
Observera att sista ansökningsdag har passerat.