Medarbetare till kundcenter Lidingö stad
Lidingö stad / Butikssäljarjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidingö stad i Ospecificerad arbetsort Stadsledningskontoret rekryterar nu en medarbetare till Lidingö stads kundcenter. Vi på kundcenter ansvarar för att främja kundfokus i staden och öka tillgängligheten till stadens service för invånare och andra intressenter. Vi är i ett spännande utvecklingsskede där du får möjlighet att vara med och forma den nya funktionen. Målet är att utveckla och förbättra tillgängligheten.
Idag är vi 18 personer som arbetar i kundcenter med placering i receptionen och närliggande lokaler i entréplan i Lidingö stadshus. Vi är fördelade i tre svarsgrupper, Miljö- och stadsbyggnad (MSK), Teknik och fastighet (TFF), Omsorg, stöd och Lärande, kultur (OSF och LKF) samt receptionen
Publiceringsdatum2018-08-06Dina arbetsuppgifterKundcenter är stadens ansikte utåt och vi ger kunden information och service kopplat till verksamheterna inom staden. Kundcenter innefattar fyra verksamhetsområden; reception, telefoni, administration och internservice. Som kundcentermedarbetare ansvarar du för kontakter via besök, telefon, mejl, webb och sociala medier. Arbetet innebär en nära kontakt med Lidingöbor, stadens förvaltningar och näringsliv.
Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av att ge råd, stöd och service kring omsorgs- och socialförvaltningens verksamheter, via besök, telefon och mejl. Vårt gemensamma mål är att lösa våra kunders frågor direkt i första kontakten, dels genom att skicka blanketter och broschyrer och ge besked direkt per telefon. Arbetet innefattar också att administrera bland annat färdtjänstansökningar, faderskapsintyg och ta emot besökare i stadens reception.
Då vi är under ett intensivt utvecklingsskede kan även andra arbetsuppgifter förekomma och arbetsinnehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tiden.
KvalifikationerFör att arbeta i vårt kundcenter behöver du en avslutad gymnasieutbildning och flerårig erfarenhet av att arbeta inom kundservice via telefon. Vidareutbildning eller tidigare erfarenheter kopplade till svarsgruppens specifika verksamhetsområden såsom socionom eller socialsekreterare är starkt meriterande. Arbete i kundcenter förutsätter god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska. Övriga språkkunskaper, till exempel arabiska och dari, är meriterande.
Du motiveras av att ge bästa möjliga service och hitta lösningar på eventuella utmaningar. För att på bästa sätt möta kunden tror vi att du har en pedagogisk förmåga så du kan förklara processer och rutiner på ett lättförståeligt sätt. Vidare är du flexibel och stabil och behåller lugnet även i stressfyllda situationer.
Vid denna rekrytering lägger vi stort fokus vid personliga egenskaper. Övrigt:
Tillträde snarast, enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan idag!
Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktinformation
Facklig representant , nås via stadens växel, (+46) 08- 731 30 00
Paola Sunnhagen, Kundtjänstchef, 08-731 38 26,
paola.sunnhagen@lidingo.seArbetsplats
Lejonvägen 15
181 32 Lidingö
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-20
Ange följande referens när du ansöker: 3886794523
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFacklig representant (+46) 08- 731 30 00
Paola Sunnhagen
paola.sunnhagen@lidingo.se 08-731 38 26
FöretagLidingö stad
AdressLidingö stad
Lejonvägen 15
18132 Lidingö
KontorsadressLejonvägen 15, 181 32 Lidingö
Jobbnummer 4273931
Observera att sista ansökningsdag har passerat.