Medarbetare till Kontaktcenter

Täby Kommun, Kontaktcenter / Övriga jobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla övriga jobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Täby Kommun, Kontaktcenter i Täby

Täby kommun är en av Stockholmregionens snabbast växande kommuner, nära både centrala Stockholm och Arlanda. Inom tio år har Täby vuxit från dagens drygt 70 000 invånare till 90 000 och år 2040 beräknas finnas 20 000 nya arbetstillfällen. Just nu förbättras kollektivtrafiken och vägarna, på sikt kommer Roslagsbanan att förlängas till city via Odenplan. Hög kvalité i välfärden och möjlighet för invånare att välja bland annat skola och omsorg är en del av kommunens signum. Tycker du att det låter spännande att vara en del av utvecklingen?


Publiceringsdatum
2018-04-11

Arbetsuppgifter
Vårt Kontaktcenter svarar på frågor om alla kommunens verksamhetsområden. Uppdraget är att få varje enskilt möte med invånare och företagare att fungera så bra som möjligt utifrån kontaktcenteruppdraget. Kontaktcentret avlastar och stödjer verksamheterna och bidrar till ett ständigt förbättringsarbete.

Området är brett och större delen av vår kommunikation med invånarna sker via telefon men även via mejl och personliga möten i kommunens reception.

Hos kontaktcenter kan invånarna få information om hur det går till att söka bygglov, vad som krävs för att söka försörjningsstöd, hur det går till att göra ett val till grundskola och mycket mer. Du kommer tillsammans med dina kollegor att arbeta för att lösa så många som möjligt av de inkommande frågorna. Därför är informationsinhämtning och löpande kompetensutveckling en del av vardagen. Viss handläggning ingår i arbetsuppgifterna som utvecklas efterhand.

Just nu söker vi kollegor med intresse av att arbeta med frågor inom områdena utbildning och samhällsutveckling.




Kvalifikationer
Vi söker dig med:

• Högskoleexamen

• God datavana med förmåga att hantera flera olika IT-baserade system

• Goda kunskaper i Officepaketet

• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

• Erfarenhet av att söka och hantera stora mängder information

• Erfarenhet av ett serviceyrke, gärna med telefonen som redskap.

Det är meriterande med:

• Ytterligare språkkunskaper

• Bakgrund inom offentlig verksamhet eller annan erfarenhet relevant för uppdraget.

För att trivas med rollen som kommunens ansikte utåt behöver du ha en känsla för service och en mycket god förmåga att samarbeta. Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-22
Ange följande referens när du ansöker: A772586
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Falke alexandra.falke@taby.se 08- 5555 97 90

Företag
Täby Kommun, Kontaktcenter

Adress
Täby Kommun, Kontaktcenter
Esplanaden 3
18380 TÄBY

Kontorsadress
Esplanaden 3 TÄBY

Jobbnummer
4074906

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Täby Kommun, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Täby Kommun, Kontaktcenter: