Medarbetare sökes till First Line Support!

Studentconsulting Sweden AB (Publ) / Kundservicejobb / Stockholm
2022-07-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medarbetare sökes till First Line Support!" (publicerad 2022-09-08) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Studentconsulting Sweden AB (Publ) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Är du en driven, ansvarstagande och kommunikativ? Är du en stjärna på att leverera god service och att lösa problem? Då har vi tjänsten för dig!

Vi söker nu för kunds räkning en person som vill arbeta i deras first line support. Företaget är ett världsledande bolag inom deras bransch som även bedriver forskning. De tror på att våga leda marknaden och ständigt skapa nya, innovativa lösningar för att kunna möta våra kunders behov på bästa sätt. Som medarbetare på First Line Support hos vår kund tar du emot de första inkomna samtalen där din uppgift blir att;

• Slussa kunderna dem vidare till rätt avdelning
• Registrera supportärenden i system
• Få installatören att ladda ner kundens tekniska app för framtida självhjälp.
• Vidare kommer du att vägleda användarna i apparna för att kunna lösa deras problem. Går det inte att lösa problemet så uppdateras ärendet i systemet och kunderna slussas vidare till deras Second Line Support där våra kyltekniska specialister arbetar.

Uppdraget är en heltidstjänst med start i augusti och löper tillsvidare. Du blir anställd hos oss på StudentConsulting men kommer att arbeta som konsult på kundens kontor i Danderyd. Dina arbetstider kommer i regel vara mån-tors kl 8-16,30 och fre kl 8-16.


Publiceringsdatum
2022-07-04

Profil
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta inom First Line Support. Du är tekniskt intresserad, en problemlösare och älskar kundservice. Vi ser gärna att du tidigare använt telefon och dator som arbetsredskap från exempelvis helpdesk/callcenter/kundtjänst. Vidare är det meriterande om du har generell nätverkskunskap. Som person är du kommunikativ då det är viktigt att du har en förmåga att kunna pedagogiskt vägleda våra kunder i våra system. Vidare är du lugn, lyhörd och du trivs med att arbeta självständigt avseende felsökning, reparation och installation. Vidare måste du kunna sälja in våra digitala säljtjänster. Du behöver ha en positiv inställning och inte ge upp vid besvärliga ärenden. Du behöver ha god kunskap i svenska och engelska i både tal och skrift. Passar den här tjänsten för dig? Vi går igenom ansökningarna löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Studentconsulting Sweden AB (Publ) (org.nr 556674-7449)

Arbetsplats
StudentConsulting

Kontakt
Sanna Emilsson
sanna.emilsson@studentconsulting.com

Jobbnummer
6798775

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Studentconsulting Sweden AB (Publ):