Medarbetare för administration och handläggning av tillståndsäre
Arbetsmiljöverket Avdelning för juridik / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arbetsmiljöverket Avdelning för juridik i Stockholm,
Falun,
Jönköping eller i
hela Sverige Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.
Dnr 2017/001997
Arbetsmiljöverket är ansvarig förvaltningsmyndighet för arbetsmiljö- och arbetstidsfrågor. Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklande arbetsförhållanden.
Vi söker en medarbetare med placering på enheten för utveckling på avdelningen för juridik i Stockholm. Förutom tillståndshandläggning ansvarar enheten för avdelningens planering och uppföljning, verkets arbetsordningar och processen förvalta information. Som handläggare av tillståndsärenden kommer du att arbeta i en grupp med andra handläggare och jurister från flera av avdelningens fem enheter.
Ditt nya arbete innebär att du handlägger tillståndsärenden som rör:
Minderåriga Asbest Kemiska ämnen
I arbetet ingår bl.a. att kontrollera ansökan, inhämta sakbedömningar från andra avdelningar, upprätta förslag till beslut och föredra ärendet för beslutsfattaren på avdelningen för juridik. I arbetet kommer du att ha möjlighet att vara med och utveckla arbetsmiljöverkets tillståndsprocess. I arbetet kan även administrativa uppgifter ingå.
Vi söker dig som har:
Treårigt gymnasium Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift erfarenhet av att administrera och/eller handlägga ärenden inför beslut minst två års erfarenhet av administration och ärendehandläggning under de senaste fem åren
Det är meriterande om du har:
erfarenhet av arbete i dokumenthanteringssystem goda kunskaper i Officepaketet erfarenhet av ärendehandläggning i offentlig verksamhet
Personliga egenskaper:
Som person är du lösningsorienterad och har god samarbetsförmåga. Du är kommunikativ och initiativrik och har förmåga att planera ditt arbete självständigt utifrån deadlines. Du tycker om och är duktig på att skriva då rollen innebär sammanställningar av olika typer av underlag. Vid urvalet kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och verksamhetens behov.
Mer om anställningen:
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Organisatorisk tillhörighet blir enheten för utveckling - JS. Tjänsten är placerad i Stockholm. Du kommer att ha kollegor på flera orter.
Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis. Har du frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta Katarina Thomasson telefon 08-736 1128 eller e-post
kto@se.experis.com . Om du har frågor kring tjänsten kontakta enhetschef, Ingela Algotsson, telefon 010-730 94 96, eller processledare, Philip Thor, telefon 010-730 94 19. Fackliga kontaktpersoner är Annika Ström för Fackförbundet ST, 010-730 91 63 och för SACO-S, Mona Malmkvist 010-730 97 27.
Välkommen med din ansökan senast den 19 februari 2017.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidare Heltid
Publiceringsdatum2017-01-31Ersättning Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIngela Algotsson
FöretagArbetsmiljöverket Avdelning för juridik
AdressArbetsmiljöverket Avdelning för juridik
Lindhagensgatan 133
11279 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 133
Jobbnummer 3292033
Observera att sista ansökningsdag har passerat.