Medarbetare CRM och finansiella tjänster

Siba AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Siba AB i Göteborg, Kungsbacka, Borås, Trollhättan, Uddevalla eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-10-03

Om företaget
SIBA AB är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag inom hemelektronik. Koncernen driver idag hemelektronikvaruhus i Sverige, Norge och Danmark och har avdelningar för företagsförsäljning i Stockholm, Göteborg och Köpenhamn. Koncernen arbetar med två varumärken, SIBA och ComputerCity. Sedan 1998 bedriver SIBA också e-handel på www.siba.se . Huvudkontoret ligger i Göteborg.

Vår affärsidé innebär att bättre än någon annan tillgodose marknadens behov av hemelektronik. Målsättningen är att erbjuda kunden den bästa kombinationen av pris och service. Vår vision är att bli den ledande aktören och det starkaste varumärket på den nordiska marknaden.

Vill du vara med på SIBAs spännande utvecklingsresa?

Om tjänsten
Vi söker en driven person som kan ta ett helhetsansvar för SIBAS CRM och Finansiella tjänster. Du kommer att leda arbetet med att vidareutveckla metoder för att analysera potentiella och befintliga kunder, driva aktiviteter för att behålla och utveckla våra kundrelationer samt öka lönsamheten per kund i Sverige, Norge och Danmark.

Det är också centralt att du klarar att genomdriva interna förändringar samt kan vara kravställare mot externa parter samt driva CRM-frågor i strategiska projekt. En viktig del av SIBAs verksamhet består av krediter och försäkringar som vi erbjuder våra kunder.

Avdelningen inklusive dig består av tre personer.

Ansvarsområden
• Kravställa externa parter
• Utveckla CRM-arbetet från en strategisk nivå samt implementera lösningar
• Operativt arbeta i SIBAs CRM-system med urval, kampanjuppbyggnad och analys.
• Vara en aktiv del i dialogen med SIBAs partners
• Driva utvecklingsprojekt
• Ta fram och utveckla material kopplat till SIBAs finansiella tjänster

Erfarenhet och utbildning
För att lyckas och trivas i rollen har du en akademisk erfarenhet samt gedigen arbetslivserfarenhet inom CRM och då gärna med kundanalys och lojalitetsprogram. En fördel är om du har arbetat med finansiella tjänster så som krediter och försäkringar. Du är van att arbeta med analys, uppföljning, förhandlingar, statistik och segmentering på en strategisk nivå. Du rör dig obehindrat i olika CRM-system och behärskar Office paketet fullt ut.

Du har dokumenterad erfarenhet att gå från strategi till handling gärna från en försäljningsorganisation eller en produktnära verksamhet.

Som person är du resultatinriktad, trivs med att ta eget ansvar och att arbeta i högt tempo. Du är självgående med en analytisk läggning och har en förmåga att hålla många projekt igång samtidigt.
Då du kommer att arbeta i nära samarbete med medarbetare från andra funktioner inom och utanför bolaget är det viktigt att du är samarbetsvillig och prestigelös.

Är du en av oss?
Det som präglar SIBA som företag är familjekänslan, att jobba på SIBA är som att arbeta med sina vänner. Kulturen bygger på våra värderingar ? Respekt, Tydlighet, Förtroende, Stolthet och Disciplin.

Du är välkommen med din ansökan senast den 25 oktober via vår hemsida www.siba.se

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Martin Olausson, tel. 031-721 12 36 eller över mail. Martin.olausson@siba.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-25
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SIBA AB

Adress
SIBA AB
Box 8865
40272 GÖTEBORG

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-721 11 00

Jobbnummer
2018688

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Siba AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Siba AB: