Materialplanerare

Randstad AB / Administratörsjobb / Helsingborg
2025-05-27


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2025-05-27

Dina arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi nu en materialplanerare till deras Supply Chain-organisation i Helsingborg. Du rapporterar till Site Supply Chain Manager och kommer i din roll att samarbeta nära med olika funktioner på plats, vilket gör dig till en betydelsefull länk mellan Supply Chain, Depåledning och Produktion.

Uppdrag med start omgående och uppdragslängd på 12 månader. Chans till förlängning.
Du kommer utgå från kontoret i Helsingborg.
Arbetstid måndag - fredag, kontorstider.

Att vara konsult
Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär.

Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2025-06-15. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amelie Lindell, amelie.lindell@randstad.se. Urval sker löpande och via vår hemsida, ansökningshandlingar tas inte emot via mejl.

För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Du kommer bland annat:

Ansvara för behovsplanering, inköp och hantering av reparerbart material till verkstadsunderhåll och fordonsleveranser.
Optimera materialflöden och interna/externa processer i samarbete med andra funktioner.
Skapa och expediera inköpsordrar i SAP; säkerställa leveranser i tid.
Övervaka leverantörernas prestationer gentemot Quality, Cost, Delivery,(QCD) och identifiera potentiella leveransproblem.
Driva processförbättringar.
Delta aktivt i lösning av materialbrister och genomföra förbättringsåtgärder.
Arbeta med kontinuerlig förbättring och kompetensutveckling.
Uppdatera leverantörsdata i SAP.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har passion och rätt attityd framför erfarenhet. Det är därför vi inte förväntar oss att du har alla färdigheter. Istället har vi listat några som vi tror kommer hjälpa dig att lyckas och växa i den här rollen:

Utbildning/erfarenhet eller en stor passion för inköp/logistik eller motsvarande erfarenhet
Kunskaper om lagar och regelverk kring inköp
Språk: Flytande svenska, engelska, tal och skrift
Kännedom av inköp och inköpsprocessen
IT-vana samt kunskap i Officepaketet, främst Excel & Word
Erfarenhet av att arbeta med ERP-system (SAP meriterande)

Som person är det viktigt att du arbetar strukturerat för att säkerställa att vår kunds processer efterlevs, vilket är avgörande för att upprätthålla kvaliteten på deras leveranser. I deras dynamiska arbetsmiljö är din förmåga att identifiera och prioritera uppgifter som påverkar både leverans och effektivitet av största vikt. Din förmåga att fatta snabba och välgrundade beslut kommer att spela en central roll i att hantera eventuella leveransproblem och säkerställa kontinuitet. Dessutom är tydlig och effektiv kommunikation en nyckelkomponent för ett framgångsrikt samarbete med både interna team och externa leverantörer. I denna position kommer du att aktivt bygga och underhålla relationer med vår kunds leverantörer, vilket är viktigt för att vi ska uppfylla bestämmelser och standarder för leverans.

Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ersättning
Monthly

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Jobbnummer
9361301

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: