Materialkonsulent - länken mellan upphandlingsenheten och vården
Region Kronoberg, Regionstab / Sjuksköterskejobb / Växjö
2018-09-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Materialkonsulent - länken mellan upphandlingsenheten och vården" (publicerad 2021-10-11) ⬅️
Visa alla sjuksköterskejobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Regionstab i Växjö,
Ljungby eller i
hela Sverige I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Upphandlingsenheten är en del av ekonomi- och planeringsavdelningen inom regionstaben som arbetar för att effektivisera, utveckla och öka affärsmässigheten av inköp i Region Kronoberg. Enheten består av knappt 20 medarbetare och finns placerade i Regionhuset i Växjö.
På avdelningen finns idag en materialkonsulent och nu vill vi förstärka med ytterligare en.
Publiceringsdatum2018-09-05ArbetsuppgifterI din roll som materialkonsulent arbetar du tillsammans med de verksamheter inom vården som har patientkontakt, där du stöttar personal i deras användning av upphandlat patientnära material. Du är delaktig i analys- och upphandlingsfasen samt under det upphandlade materialets hela avtalstid.
Arbetet som materialkonsulent innebär i huvudsak att:
• tillsammans med referensgrupp besluta om val av sortiment
• analysera olika produktområden, verksamhetsbehov och leverantörsmarknader
• inventera vårdens produktspecifika behov och omsätta till kravspecifikation
• planera produkttester, utvärdera och sammanställa resultat
• analysera nya produkter under avtalsperioden och föreslå utbyten
• följa utveckling gällande vård, metoder, produktförändringar, lagar, standards och föreskrifter
• informera och vara rådgivande om upphandlade produkter till berörda parter i vården
• följa upp hur verksamheten nyttjar upphandlat sortiment samt medverka till förbättringar
• vara behjälplig vid hantering av avvikelser/reklamationer
• ha en kontinuerlig kontakt med vården och leverantörer kring produktrelaterade frågor
KvalifikationerFör denna tjänst krävs att du är legitimerad sjuksköterska, gärna med vidareutbildning inom något specialistområde samt har lång erfarenhet inom yrket.
För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad, strukturerad och tycka om att informera/utbilda såväl enskilda individer som hela grupper. Vi ser också att du är mål- och resultatinriktad, har en god samarbetsförmåga och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du har god datorvana med erfarenhet av arbete i olika IT-system samt har ett intresse för upphandlingsfrågor. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Körkort krävs då resor kommer att ingå i tjänsten.
Vi kommer att tillämpa löpande urval under ansökningstiden.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-24
Ange följande referens när du ansöker: RST 22/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGert-Olof Karlsson 0470-58 62 99, 0709-844807
Elin Nellmo 0470-58 85 24
FöretagRegion Kronoberg, Regionstab
AdressRegion Kronoberg, Regionstab
Region Kronoberg
35231 Växjö
KontorsadressNygatan 20 Växjö
Jobbnummer 4330574
Observera att sista ansökningsdag har passerat.