Marknadsförare till Kulturförvaltningen
Helsingborgs stad, Kulturförvaltningen / Marknadsföringsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Kulturförvaltningen i Helsingborg HELSINGBORG -SUNDETS PÄRLA
Helsingborg är det naturliga navet i den norra delen av den expansiva Öresundsregionen.
Staden erbjuder såväl människor som företag unika möjligheter för utveckling och välbefinnande. Delaktighet, framtidstänkande och ständiga förbättringar utgör grunden för landets mest attraktiva stad.
Publiceringsdatum2009-10-15ArbetsuppgifterKulturförvaltningen i Helsingborgs stad söker:
PR-fantast och mästare i marknadsföring
Tjänsten ingår i kulturförvaltningens kommunikationsenhet, och kommer att tillhöra den grupp som operativt och strategiskt ansvarar för all information och marknadsföring på Helsingborgs fyra största publikanläggningar; Fredriksdal museer och trädgårdar, Sofiero slott och slottspark, Dunkers Kulturhus samt Helsingborgs stadsbibliotek. Samtliga anläggningar ägs och förvaltas av Helsingborgs stad.
Den övergripande arbetsuppgiften är att utveckla marknadsförings- och PR-aktiviteter som stärker de olika anläggningarnas varumärken, samt kultur Helsingborg i stort
KvalifikationerAkademisk utbildning inom marknadsföring, PR, kommunikation el motsvarande är önskvärt, liksom minst 5 års yrkeserfarenhet från området. Vi sätter stort värde på bra erfarenhet och utbildning, men lika mycket på att du är rätt person.
På vår önskelista står att du kan:
• hitta oväntade kreativa lösningar och idéer för marknadsföring och PR
• sprida ett kommunikativt budskap så effektivt som möjligt –utan pengar
• arbeta såväl strategiskt som operativt. Mycket operativt
• göra marknadsplaner och pr-strategier
• underhålla och bygga upp nätverk, och gärna ha bra upparbetade sådana
• Bedöma marknadsföringsinsatser och göra analyser både före och efter
• arbeta proaktivt och uppsökande
Vi vill gärna också att du har:
• gedigen erfarenhet av att arbeta med varumärkes- och profilbyggande
• ansvarat för egna marknadsföringsprojekt
• erfarenhet från turism-/upplevelsesektorn är en merit, liksom av icke-kommersiell verksamhet
• arbetat med sponsring
• Sysslat med olika former av publikarbete och relationsbyggande arbete
• god datorvana samt kunskap om sociala medier..
Egenskaper som kan vara bra att ha:
• ett ärligt intresse för kultur och natur i olika former.
• stresstålighet och tålamod
• stor nyfikenhet och ansvarskänsla
• organisatorisk förmåga
• social kompetens och gärna en stor portion humor
Arbetstider och omfattningTillsvidare, tillträde: Tillträde snarast
ErsättningLön/Sysselsättningsgrad: Heltid. Provanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-11-05
Ansökningar tas endast emot via Offentliga jobb.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAnnika Malmgren, 042-10 45 46,
annika.malmgren@helsingborg.seMattias Orre, 042-104528,
mattias.orre@helsingborg.seFacklig kontaktKennet Karlsson, 042-10 58 14
Lars Jonsson, 042-106956,
lars.p.jonsson@helsingborg.seFöretagHelsingborgs stad, Kulturförvaltningen
AdressHelsingborgs stad, Kulturförvaltningen
25189 Helsingborg
Jobbnummer 521751
Observera att sista ansökningsdag har passerat.