Marknadsassistent
Accountor AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Accountor AB i Stockholm,
Linköping,
Västervik,
Karlskoga,
Jönköping eller i
hela Sverige Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group. Våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en - helt eller delvis - outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning, Digital Leverantörsfaktura- och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 90 medarbetare och i koncernen närmare 2300 anställda. Våra Sverigekontor finns i Stockholm, Karlskoga, Jönköping och Karlskrona. Våra Kunder utgörs fram för allt av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor OY.Marknadsassistent - Marknadskoordinator
Arbetsbeskrivning Till ett växande bolag söker vi nu dig som har erfarenhet från en marknadsavdelning!
Du kommer arbeta med grafiskformgivning, prospektering och avdelningens administrativa uppgifter. Rollen blir viktig då du kommer vara marknads experten på avdelningen, dina kollegor är experter inom sälj. Du kommer rapportera direkt till Head of Sales. Det är en självständig roll som innebär att du kommer ha stora kontaktytor både inom och utanför organisationen. Deltidstjänst om ca 8 timmar i veckan.
Ansvarsområden
• Hjälpa till med prospektering
• Besvara och bevaka marknadsmailen
• Framtagning av marknadsmaterial, texter och skapa, t ex mail- aktiviteter, ppt, översättningar från engelska till svenska i enlighet med brandmaual
• Arbeta med hemsidan, webboptimering
• Arbeta med media som Facebook, Twitter och LinkedIn
• Sammanställa säljrapportering
• Kontaktyta för kundundersökningar
• Vara en idéspruta och genomförare av externa aktiviteter som mässor, kund seminarier, kundevent mm.
• Uppföljning TM-byrå
Kvalifikationer och egenskaper Du har gärna en eftergymnasial utbildning eller motsvarande. Dokumenterad erfarenhet av marknadsavdelning är mest tongivande i denna rekrytering. Goda kunskaper inom IT-världen, grafiska program, Office-paketet och engelska som arbetsspråk är ett önskemål.
Andra egenskaper och förmågor vi värdesätter är:
• Smidig och social, kan navigera både internt och externt
• Målfokuserad och strukturerad
• Driv
• Prestigelös
• Tycker att det är kul när det händer saker!
Om företaget Vad kan företaget & rollen erbjuda dig? Din framtida arbetsgivare är en stor internationell koncern med möjligheter. Varumärket har en planerad potential och företaget har bra tillväxtplan. Du kommer ha en roll med många sociala kontaktytor i en dynamisk och händelserik miljö, ingen dag är den andra likJ Huvudkontoret ligger i Vasastan, Stockholm. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, tillgång till vår förmånsportal Flexpay. Vi har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension.
Frågor och kontakt Ansök gärna redan idag men senast den 6 april 2014. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Head of Sales Jan Kullman 08-506 116 22
Publiceringsdatum2014-03-20Arbetstider och omfattningDag , Deltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAccountor AB
AdressAccountor AB
Box 1126
11181 Stockholm
Jobbnummer 1814744
Observera att sista ansökningsdag har passerat.