Marknadsansvarig
Randstad AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-10-29Dina arbetsuppgifterVill du arbeta med marknadsföring i en organisation som verkar för samhällsnytta på lokal, regional, nationell och internationell nivå? Vi på Ågrenska söker en engagerad marknadsansvarig till vår idéburna verksamhet som bedrivs utan vinstintresse. Har du förmågan att skapa starka och förtroendefulla relationer samt trivs med att arbeta både operativt och strategiskt inom marknadsföring? Då kan du vara den marknadsansvariga vi söker.
Som marknadsansvarig kommer du att spela en central roll i att stärka vår närvaro och synlighet, både digitalt och fysiskt, och driva vårt varumärke framåt. Du kommer att utveckla och genomföra marknadsstrategier för att öka medvetenheten om vår verksamhet och våra erbjudanden, skapa engagemang bland våra målgrupper och bygga långsiktiga relationer med våra samarbetspartners.
I rollen som marknadsansvarig ansvarar du för att utveckla och genomföra en övergripande marknadsstrategi som stöder Ågrenskas långsiktiga mål. Du arbetar för att stärka Ågrenskas varumärke och position på marknaden samt driver den strategiska utvecklingen av vårt insamlingsarbete - från planering och genomförande till utvärdering av insamlingskampanjer. Dessutom leder du arbetet med att sprida information om sällsynta hälsotillstånd genom olika kanaler och samarbetar med relevanta myndigheter och organisationer.
Vi söker dig som är skicklig på att skapa och upprätthålla starka relationer med både interna och externa intressenter, inklusive myndigheter. Du har en god förmåga att analysera data och marknadstrender och att tänka kreativt för att hitta nya lösningar med ett entreprenöriellt förhållningssätt.
Du har mycket god erfarenhet av både strategiskt och operativt arbete inom marknadsföring, gärna från den idéburna sektorn eller annan samhällsnyttig verksamhet. Du är självgående och drivs av ett starkt engagemang för samhällsnytta och hållbarhet. Dessutom har du gedigen kompetens inom sociala medier, digitala plattformar och kommunikation.
Vi erbjuder en meningsfull roll i en utvecklingsorienterad organisation, där du har möjlighet att göra verklig skillnad. Ågrenska ligger på vackra Lilla Amundön, och du rapporterar direkt till verksamhetschefen. Om du delar vår vision och vill vara med och leda vårt arbete framåt, ser vi fram emot din ansökan!
Sista dag att ansöka är 2024-11-20. Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simona Möller via e-post:
simona.moller@randstad.se Ansvarsområden
Marknadsstrategi: Utveckla och genomföra övergripande marknadsstrategi som stödjer Ågrenskas långsiktiga mål och arbeta för att stärka Ågrenskas varumärke och positionering på marknaden
Insamlingsstrategi: Ansvara för den strategiska utvecklingen av Ågrenskas insamlingsarbete, inklusive planering, genomförande och utvärdering av insamlingskampanjer
Informationsspridning: Leda arbetet med att sprida information om sällsynta hälsotillstånd genom olika kanaler och samarbeta med relevanta myndigheter och organisationer
KvalifikationerRelevant akademisk utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller liknande
Gedigen erfarenhet inom marknadsföring
Mycket god erfarenhet och förståelse för digitala marknadsföringskanaler och spridningsstrategier samt erfarenhet av att skapa och optimerainsamlingskanaler och kommunikationsstrategier
Mycket god erfarenhet av projektledning och att driva projekt från idéstadiet till genomförande och utvärdering
Erfarenhet av att planera och driva relationsbaserad insamling
Erfarenhet av CRM-system och insamlingsplattformar
Mycket goda kunskaper i Officepaketet
Mycket god stilistisk förmåga och vana att skriva och formge material och producera innehåll för social media och att arbeta i designprogram
Erfarenhet av att arbeta i WordPress och Google Analytics eller motsvarande
B-Körkort
Meriterande
Erfarenhet av arbete i en medlemsstyrd organisation inom ideell sektor eller motsvarande
Erfarenhet av att framgångsrikt leda team mot gemensamma mål
Erfarenhet inom sälj såsom Key account manager eller liknande
Erfarenhet av att skriva ansökningar
Kunskap erfarenhet av AI - genom insamling
Om företagetÅgrenska AB (svb)
Ågrenska är ett nationellt kompetenscenter för sällsynta hälsotillstånd/diagnoser och andra funktionsnedsättningar. Ågrenska är en idéburen organisation som bedrivs utan vinstintresse.
Vår verksamhet är vackert belägen på Lilla Amundön, strax söder om Göteborg. Här får barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras familjer och yrkesverksamma möjlighet att mötas, öka sina kunskaper och dela sina erfarenheter. Våra verksamheter kompletterar det stöd som stat, kommuner och regioner erbjuder.
Ågrenska bedriver forskning både själva och i samverkan med andra, baserad på vår verksamhet. Vi delar gärna med oss av våra erfarenheter och kunskaper på olika sätt för att bidra till kunskapsutveckling.
Vi har verksamhet på lokal, regional, nationell och internationell nivå och samarbetar med olika aktörer, som intresseorganisationer, hälso- och sjukvården och socialtjänsten.
Ersättning Ej specificerad
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Ågrenska AB (svb)
Kontakt Simona Möller
simona.moller@randstad.se +4670793245 Jobbnummer 8983913
Observera att sista ansökningsdag har passerat.