Marknads- och ekonomiassistent

Länia Företagsförmedling AB / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länia Företagsförmedling AB i Solna

Länia Företagsförmedling söker en marknad och ekonomiassistent med placering på vårt kontor i Solna alternativt i Göteborg.

Idag är mycket annorlunda än vad det var för 25 år sedan när Länia Företagsförmedling startade. Och precis som vår omvärld kontinuerligt förändras, krävs det också att vi utvecklas i takt med tiden. För oss har det varit viktigt att skapa en profil som matchar den omvärld vi lever i. Vi vill vara attraktiva och synas för dig som går i tankarna att göra en företagsaffär, vare sig du är säljare eller köpare. Vi vet också att ett av de största behoven vi har idag är att kunna spara tid och fokusera på det som är viktigt. I grunden ligger därför vår affärsidé:

Att rikstäckande erbjuda kvalificerade tjänster i samband med köp och försäljning av företag. Den förändrar vi inte, den är förutsättningen för vår existens.

Vi är en kedja med hela 25 kontor över hela landet och tillsammans är vi 40 företagsmäklare. På varje kontor finns stor kunskap om den lokala marknaden, samtidigt som vi alla har tillgång till Länias samlade kompetens och hela nätverk.
Vår mission är att tillföra förnyelse och utveckling av näringslivet genom att med god kompetens förmedla företag till nya ägare.

Läs mer om oss på www.lania.se

Tjänstgöringsgrad, placeringsort mm

Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi kan tänka oss en tjänstgöringsgrad på 80-100 %. Placeringsort är Stockholm (Solna Centrum) alternativt Göteborg. Vi är också flexibla med att man kan arbeta hemifrån någon dag i veckan om man vill det.

Arbetsuppgifter:

Tillsammans med VD utgöra kedjans centrala funktion (HK). Arbeta med kontakter och information gentemot kunder och kedjans delägare/konsulter samt externa samarbetspartners. Administration och ansvar för centrala tjänster, t ex marknadsföring, information, hemsida, affärsuppföljning mm. Support till delägare/konsulter. Utveckling av rutiner och affärsverktyg. Löpande redovisning, kund och leverantörsreskontra ingår inte idag i tjänsten men kan komma att göra detta i framtiden.

Kvalifikationer, krav:

Serviceminded och affärssinnad. God vana vid normala PC-verktyg som word, excel, webbtjänster etc. Ordning & reda i administrativa ärenden. Representativ gentemot kunder, samarbetspartners och internt.

Kvalifikationer, önskemål:

Intresse för företagsvärlden och privata ägarledda företag. Kunskaper i företagsekonomi och terminologin. Utvecklingsintresse eller kunnande för att bistå i företagsaffärer, kontrakt, värderingar, överlåtelsehandlingar mm. Erfarenhet från löpande redovisning.

Varaktighet, arbetstid
Tjänstgöringsgrad 80-100 %

Publiceringsdatum
2016-11-30

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-30

Företag
Länia Företagsförmedling AB

Adress
Länia Företagsförmedling AB
17145 SOLNA

Kontorsadress
Solna Torg 19, 5 tr

Jobbnummer
3186327

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länia Företagsförmedling AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länia Företagsförmedling AB: