Manager- Service Performance Management inom IS/IT.
Skill Scandinavia AB / Chefsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill Scandinavia AB i Jönköping,
Tranås,
Värnamo,
Boxholm,
Mjölby eller i
hela Sverige Brödtext:
Husqvarna är världens största tillverkare av utomhusprodukter som motorsågar, trimmare, gräsklippare och trädgårdstraktorer, och är ledande i Europa inom bevattningsprodukter under varumärket Gardena. Husqvarna är också en av de ledande på världsmarknaden inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna.
Under 2009 var koncernens omsättning 34 miljarder kr och det genomsnittliga antalet anställda var ca 15 000 anställda. De största marknaderna är USA och Europa och koncernen har produktionsanläggningar och försäljning i över 100 länder. Husqvarnas produkter är designade för både konsumenter och professionella användare. Husqvarna är ett världs etablerat varumärke för hög prestanda, kvalitet och pålitlighet.
Till Huskvarna och IS/IT-avdelningen söker vi nu en Manager- Service Performance Management.
Publiceringsdatum2010-12-16BeskrivningChefen för SPM ( Service Performance Management) kommer att bli en nyckelperson i GIS (Global Information Services)outsourcing dagordningen. Under 2011-2012 kommer det att bli betydande förändringar och aktiviteter inom IT-infrastruktur och ADM (Applikations, utvecklings samt underhålls) domäner.
Du kommer att arbeta inom GIS , IS / IT-avdelningen för Husqvarna AB, som är ansvarig för leverans av IS / IT-tjänster i hela koncernen. Organisationen bygger på tre viktiga geografiska platser nämligen Huskvarna, Charlotte NC och Shanghai.
GIS IT Operation avdelningen ansvarar främst för drift , optimering och att stödja tjänster inom IS / IT-området. Vidare är ITO (Information Technology Operations) avdelningen organiserad i tre huvudfunktioner; Infrastruktur Arkitektur & Säkerhet, Service Performance Management och Business Service Management.
Huvudansvaret för Service Performance Management avsnittet är att övervaka, bibehålla och förbättra prestandan av IT-tjänster, huvudsakligen inom Infrastruktur och främst levereras av externa tjänsteleverantörer. Services mäts mot kontrakterade SLA: s och överenskomna / förväntade servicenivåer.
Ditt arbetsområde/huvudsakliga arbetsuppgifter:
Som Chef för SPM avsnittet är du ansvarig för global leverans av kostnadseffektiva och tillförlitliga IT-tjänster till affärsanvändarna av Husqvarna. Omfattningen av tjänster under din ledning är huvudsakligen uppdelad i fyra outsourcade service torn, Service Desk, Workplace, Datacenter och Network & Telecom.
I denna roll kommer du att verka i forum för att underlätta den operativa översynen, ha taktiska planeringsmöten med interna kollegor samt externa Service (Delivery) Managers.
Du kommer att arbeta i nära samordning med GIS kollegor, främst Business Service Managers och GIS projektledare för att säkerställa anpassning av servicenivåer, strategisk utveckling av IT-infrastruktur och Service Delivery modeller samt att det blir korrekt resurs & kapacitetsplanering.
Du:
• - Leder, coachar och är mentor för de anställda inom SPM.
• - Bygger och underhåller samt utvecklar relationerna med Husqvarnas företagsledning, GIS kollegor och externa IT-företrädare/ leverantörer på en mellanchefsnivå.
• - Utför serviceleverans strategier och leveransplaner för de olika service domänerna.
• - Leder IT- services till de nivåer och på det sätt som överenskommits med Husqvarnas affärer och kontrakt med externa IT-leverantörer.
• - Initierar och godkänner innovation av tjänster och service förbättringsplaner med externa leverantörer och övervakar genomförandet av de överenskomna aktiviteterna.
• - Övervakar och styr den externa leveransen av tjänster enligt avtal, och justerar vid behov
• - Erbjuder nya tjänster i enlighet med verksamhetens krav på begäran.
• - Utvecklar och upprätthåller operativa dokument och servicenivå rapporter som beskriver genomförandet av de tjänster som tillhandahålls.
• - Bedriver månatliga möten med leverantörsrepresentanter med respekt och kvalitet samt övervakar" kvaliteten på de utförda tjänsterna "till företag
• - Är ansvarig för beredskapsplanering och backup samt återställning av affärsinformation och data
er man kan styra externa leveranser, inom ramen för global outsourcing.
• Erfarenhet av att ha jobbat med Infrastruktur, drift, affärssystem samt outsourcingavtal i en större koncern eller ett större internationellt företag.
• God finansiell förståelse.
Din person:
Ditt ledarskap präglas av närvaro och tillgänglighet. Du har förmåga att agera och jobba med personalen. Du är tydlig och har ett driv i din förändringsvilja.
Du har ett företagsekonomiskt tänkande och kan leda/driva leverantörer på ett professionellt sätt både ur ett kort och långsiktigt perspektiv utan att tappa fokus på målsättningar.
Du har ordning och reda på saker och tycker det är väsentligt att ha koll på fakta och uppföljningar.
Du har god samarbetsförmåga och gillar att jobba i team och att diskutera problem och lösningar med ett stort antal kollegor både nationellt och internationellt.
Du har god förmåga att skapa långsiktiga affärsrelationer med både kunder och leverantörer.
Du har ett ledarskap som präglas av " Management by walking around".
Placeringsort
Huskvarna
Budgetansvar: Ja, ca 200 MSEK
TillträdeSnarast eller enligt överenskommelse.
Kontakt och ansökan:
Vi vill ha din ansökan senast 2011-01-09
Vid frågor kontakta rekryterare Johan Nyman på Skill, 0704- 88 84 99 alt.
johan.nyman@skill.seVi tillämpar fortlöpande urval så vänta inte med att söka tjänsten via
www.skill.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2011-01-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktJohan Nyman
FöretagSkill Scandinavia AB
AdressSkill Scandinavia AB
Repslagareg. 19
58222 Linköping
Jobbnummer 803042
Observera att sista ansökningsdag har passerat.