Manager Customer Relations who can think outside the box! – Fe
Kontorsfixarna Skandinavien AB / Försäljningsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Skandinavien AB i Malmö,
Lund,
Trelleborg,
Helsingborg,
Ystad eller i
hela Sverige Kontorsfixarna Skandinavien AB
Publiceringsdatum2012-05-16Om tjänstenTill vår kund söker vi en affärsmässig och kreativ kundtjänstchef. Är du en utpräglat servicemedveten ledare med ett genuint intresse för mänskliga relationer, kan FedEx erbjuda dig en mycket utvecklande och spännande tjänst!
Om företagetFedEx är med sina 677 flygplan och över 70 000 fordon, världens största leverantör av expressförsändelser. De levererar dagligen över 6,5 miljoner försändelser till mer än 220 länder i världen. People-Service-Profit är hörnstenen i deras verksamhet och att överträffa kundens förväntningar är en självklarhet.
På det moderna kontoret i Limhamn, förstärker FedEx nu sin kundtjänstorganisation med ytterligare en kundtjänstchef. Avdelningen består idag av 40 medarbetare varav du kommer att ansvara för 20. Du kommer att arbeta för ett av världens mest beundrade företag där tempot är högt och kvaliteten ännu högre. Du kommer att ingå i ett vinnande team med likasinnade och hängivna kollegor.
Dina arbetsuppgifterDitt uppdrag är att leda och utveckla ditt skandinaviska team i syfte att leverera branschens bästa kundupplevelse. Via ditt engagemang och FedEx väletablerade processer och verktyg, ansvarar du för den dagliga driften inom kundservice. Du har budgetansvar, personalansvar och ser även till att uppsatta krav på kvalitet och service efterföljs.
I rollen kommer du att initiera och realisera såväl lokala som internationellt projekt. Därför tror vi att du har tidigare erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete.
KvalifikationerVi söker dig som har eftergymnasial utbildningsnivå på högskola eller universitet. Du har minst tre års ledarerfarenhet inom kundtjänst och/eller callcenter. Som person har du ett starkt inre driv, är kommunikativ och utåtriktad. Vidare har du en naturlig fallenhet att hantera både kund- och personalrelationer och har förmågan att föra människor och verksamhet framåt.
Då du kommer att vara verksam i en internationell koncern med en gedigen samlad erfarenhet, är det viktigt att du trivs med att arbeta i en strukturerad verksamhet som erbjuder tydliga mål och att ditt resultat är mätbart och synliggjort.
Du uttrycker dig obehindrat på engelska i tal och skrift samt talar och skriver något/flera av de skandinaviska språken. Vidare har du en mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta med Excel som verktyg.
Övrig informationTillträde: Snarast/enligt överenskommelse
Typ av anställning : Heltid, tillsvidare med sex månaders provanställning
Lön - fast/timlön: Fast lön + bonus
Varmt välkommen med din ansökan redan idag, intervjuer sker löpande.
Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Caroline Lund Pettersson, tfn 040-12 02 00.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-30
Ange följande referens när du ansöker: 778
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagKontorsfixarna Skandinavien AB
AdressKontorsfixarna Skandinavien AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm
Jobbnummer 1246996
Observera att sista ansökningsdag har passerat.