Manager Cash & Credit Mangement
Vattenfall AB / Chefsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vattenfall AB i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Bjurholm eller i
hela Sverige Vill du ge ditt bidrag i vår strävan att erbjuda ett fossilfritt liv inom en generation? Bra! För nu söker Vattenfall Kundservice en Manager Cash & Credit med placering i Umeå.
Vi erbjuder dig ett mycket spännande arbete med fokus på ledarskap, förändring och utveckling. Du erbjuds ett arbete där du både får bygga upp nätverk och använda ditt befintliga nätverk för att skapa samarbete och goda relationer. Här får du möjlighet att delta i en utvecklingsresa och möta förändrade marknadsförutsättningar med fokus på ständiga förbättringar. Du kommer att få leda ett erfaret och kompetent gäng på 12 härliga medarbetare i Umeå. Du rapporterar direkt till Director of Controlling på Kundservice.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde:
Ledaren för Cash & Credit ansvarar för den svenska och finska kontanthanteringen, B2B-teamet för kreditportföljhantering, samt uppföljning av kreditportföljens resultat. Du ska analysera, dokumentera och utveckla affärsprocesserna och organisationsstrukturerna samt initiera och genomföra ständiga förbättringar i enlighet med Kundservice och Vattenfalls riktlinjer. Du som ledare är också ansvarig för att uppnå uppsatta och överenskomna mål.
Publiceringsdatum2020-08-18ArbetsuppgifterLeda och utveckla dina medarbetare
Äga kreditportföljsprocessen
Hantera och optimera kassa- och likviditetshantering i Sverige och Finland
Länka enhetens verksamhet till Kundservice och dess uppsatta mål
Strukturera och utveckla kreditportföljsprocessen samt samarbetet med ansvariga inom VF koncernen
Du som person:
Vi söker en ledare som drivs av att leda förändring, som har ett genuint intresse av människor. En innovativ och inspirerande förändringledare med tydligt kundfokus, hög integritet, prestigelöshet, mod och ödmjukhet. Du har örat mot rälsen, svarar upp på feedback, är transparent och möter upp frågor genom samarbete och sunt förnuft.
Vår bästa kandidat har stort socialt fokus, är kommunikativ, förstår sina medarbetare och förser dem med vad de behöver för att kunna ta sitt medarbetarskap och utveckla sin fulla potential.
Kvalifikationer5-års relevant arbetslivserfarenhet, inklusive erfarenhet som ledare
Erfarenhet av att arbeta med stora affärssystem såsom tex SAP
Utöver svenska har du goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
Erfarenhet av att arbeta gentemot mot uppdragsgivare inom en koncern
Tjänsten är placerad på Vattenfalls kontor i Umeå. Välkommen in med din ansökan innehållande CV och ett personligt brev. Sista ansökningsdag är den 13 september 2020. Urval kommer att ske löpande, vänta därför inte till sista dagen med din ansökan.
Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsnedsättning
För information kring rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Peter Blixter, 072-237 32 02. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Tiina Salum-Dömstedt, 070-343 05 08 eller tf Sara Käck 070-175 97 43.
Fackliga representanter är Rolf Ohlsson (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Cecilia Bodin(Ledarna). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om organisationen
Vattenfall Kundservice är en nordisk organisation inom Vattenfallkoncernen som ser till att över en miljon kunder får en service i världsklass. I vår svenska verksamhet finns ca 220 medarbetare i Stockholm och Umeå som arbetar för att överträffa våra kunders förväntningar. Våra kunder består av privatpersoner, energibolag, industrier och andra företag.
Vattenfall Kundservice jobbar med fem uppdragsgivare - B2C, B2B, Eldistribution, E-mobility och Värme. Vi sätter stolthet i att leverera på överenskomna mål och att bidra till utveckling av alla dessa affärer
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-09-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressVattenfall AB
Kungsgatan 72
90330 Umeå
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Vattenfall AB (org.nr 556036-2138)
Kungsgatan 72 (
visa karta)
903 30 UMEÅ
Arbetsplats Umeå
Jobbnummer 5324590
Observera att sista ansökningsdag har passerat.