Målinriktad medarbetare till leverantörsstyrningen, Vendor Offic

Skatteverket / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

- Skatteverket står inför spännande utmaningar. Vill du vara med och påverka?
Vendor Office ansvarar för strategisk leverantörsstyrning inom Skatteverkets IT-avdelning. Vendor Office roll är bl.a. att skapa förutsättningar för att IT-leveransen från de externa leverantörerna ger den nytta och det mervärde som förväntas.
För att kunna genomföra handlingsplanen och nå uppsatta mål ska Vendor Office förstärkas med en medarbetare som ska vara med att bygga upp och stödja organisationen i att implementera och vidareutveckla leverantörsstyrning. I tjänsten ingår att hantera många kontaktytor och skapa ett väl fungerande samarbete, både internt och externt.
Vi erbjuder dig: 
• Kompetensutveckling; du arbetar och utbyter erfarenheter med kollegor inom olika verksamhetsområden och bara du själv sätter gränserna för din personliga utveckling.
• En verksamhet i förändring och ständig utveckling; vi arbetar proaktivt med att ständigt förbättra och utveckla verksamheten för att uppnå ökad nytta och större mervärde för våra intressenter.  
• Balans mellan arbete och fritid; vi anser att både ledarskap och medarbetarskap behövs för att utveckla verksamheten. Därför planerar du själv arbete och arbetstider tillsammans med din chef. Som statligt anställd har du goda anställningsvillkor.
 Ditt nya jobb innebär att: 
• bygga upp och stödja organisationen i att implementera och vidareutveckla leverantörsstyrningen
• arbeta praktiskt med utveckling och efterlevnad av processer och ramverk för leverantörsstyrning (Vendor Management)
• fånga upp, hantera och analysera frågor och krav kring affärsrelationen med, och leveransen från, externa leverantörer
• arbeta med analys, utvärdering och effektivisering av IT-avdelningens externa leveranser
• kontinuerligt samverka med ansvariga på operativ nivå och ledningsnivå, både internt och gentemot externa leverantörer.
  Vi söker dig som: 
• har högskoleutbildning om minst 120 p eller 180 hp (enligt Bolognamodellen) inom IT eller ekonomi eller motsvarande utbildning inom IT/ekonomi
• har gedigen erfarenhet av processtyrning och av att genomföra förändringar
• har mycket god förmåga att skapa nätverk, samverka och kommunicera muntligt och skriftligt
• är van att utbilda och/eller leda workshopar och inspirera människor att arbeta mot gemensamma mål
• trivs med att arbeta med situationsanpassade analyser och utredningar
• arbetar resultat- och målinriktat
• är noggrann, strukturerad och analytisk
• har stor drivkraft och initiativförmåga och ett tydligt affärsmannaskap.
Det är meriterande att tidigare ha arbetat med kund-/leverantörsrelationer inom en shared services-organisation eller en IT-beställarorganisation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med utveckling och implementering av modeller för mätning och uppföljning av nyckeltal/SLA samt kan föra dialog om utvecklingsmöjligheter gällande sourcing inom IT-området.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
• Antar du utmaningen? 
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Sista ansökningsdatum: 2011-11-30

Publiceringsdatum
2011-11-05

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket

Jobbnummer
1072512

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: