Mälarenergi rekryterar chef för Kundsupport

Experis AB / Chefsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Västerås, Hallstahammar, Eskilstuna, Enköping, Köping eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill vara med på Mälarenergis resa mot en ännu mer kund- och affärsorienterad verksamhet.

Publiceringsdatum
2020-06-30

Dina arbetsuppgifter
Som chef för vår kundsupport är du en av 4 enheter inom avdelningen Kund och Marknad. Enheten Kundsupport har en viktig roll i vår strävan efter kundfokus där vi sätter högt värde till att leverera kundupplevelser och är den enhet som är kundens första kontakt när den vänder sig till oss. Som chef för kundsupport har du en spännande och omväxlande roll där vi ställer höga krav på driv och engagemang.

Nya omvärlds- och kundkrav gör att enheten står inför en förändringsresa där effektivisering och modernisering av kundsupport blir viktig. I rollen ingår uppgiften att implementera, underhålla och förbättra kundserviceprocesser. Som en del i kundsupport ingår också den delen där vi proaktivt kontaktar våra kunder gällande ny- och merförsäljning samt kundvård.

Du kommer tillsammans med dina 13 medarbetare vara delaktig i att utveckla och förbättra befintliga arbetssätt vad gäller kundservice. Kundsupport är en viktig del i kundresan och för att skapa bra kundupplevelser.

Vem är du?
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom arbete med kundrelationer och kundservice, gärna från organisation som genomgått ett förändringsarbete. Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom relevant område.

För att lyckas i rollen behöver du besitta förmågan att få människor med dig och se värdet i det du förmedlar samt har ett kundorienterat synsätt. Du bör även ha ett stort intresse av att bevaka trender och utveckling i omvärlden. Genom driv, engagemang och delaktighet identifierar du mål, strategier och handlingsplaner. Detta med syfte att ge dina medarbetare det bästa förutsättningarna, för att stärka Mälarenergis position på marknaden samt nå aktuella resultat samt tillväxtmål.

Du har förmågan att se helheten i olika situationer och arbetar med god struktur i arbetet och har lätt för att prioritera samt delegera

Vad erbjuder vi dig?
Mälarenergi är ett företag med ett starkt varumärke och befinner sig i en mycket intressant utvecklingsfas. Här har du möjlighet att sätta din prägel och bli en nyckelspelare i affärsområdets framgång. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och har därmed en möjlighet att bidra och utveckla dig och avdelningen från ett perspektiv som ligger utanför ansvarsområdet kundadministration.

Vi ser gärna att du identifierar dig med våra värderingar; Vi vill framåt, Vi är modiga och Vi bryr oss!

Kontaktuppgifter för detta jobb
I den här rekryteringen har Mälarenergi valt att samarbeta med Experis. Vid eventuella frågor gällande tjänsten var vänlig kontakta rekryteringskonsult Carina Riström, carina.ristrom@se.experis.com alt via tel. 076-782 43 02 .

Annonsen kommer ligga tillgänglig under sommaren med sista ansökningsdatum den 16augusti. Intervjuer påbörjas från v34.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4d09a11d-3439-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Mälarenergi

Jobbnummer
5281948

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: