LSS.handläggare, vikariat

Varbergs kommun / Behandlingsassistentjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla behandlingsassistentjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun i Varberg

Uppdragsavdelningen/utrednings- och beställarenheten består av 36 medarbetare. Enheten utreder och beslutar om insatser till äldre och funktionshindrade (handläggning enligt SoL, LSS för psykiskt funktionshindrade, vårdplaneringsteam, avgiftshandläggre bostadsanpassare m.m.)

ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER
I dina arbetsuppgifter ingår att fatta myndighetsbeslut avseende olika biståndsformer enligt Socialtjänstlagen samt LSS. I tjänsten ingår ett nära samarbete med företrädare både för kommunens egen verksamhet och för landstinget. Avdelningen arbetar med utveckling av arbetssätt och dokumentation, bl.a genom integrerad utvärdering och kollegiegranskning.

Publiceringsdatum
2007-10-02

Kvalifikationer
Vi söker Dig som har examen från Sociala omsorgs-/socionomprogrammet med inrikting äldre- och funktionshindrade. Du ska ha kunskap om SoL och LSS och god initiativ- och samarbetsförmåga och personlig lämplighet för yrket. Du ska även ha förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt datavana och körkort. Du ska gärna ha erfarenhet från verksamhetsområdet.

Anställningstyp/arbetstider
Tidsbegränsad (2008-01-01 - 2008-08-31)

Ersättning
Kontakt
Anders Andrén, Enhetschef , 0340-88690, 070-2410575
SKTF, exp , 0340-887 26

Så ansöker du
Ansök via vår Webb-plats:
http://www.offentligajobb.se/cv/cv/default.aspx?oj=true&EmployerAddID=99544

Sista ansökningsdag 2007-10-21
Ange följande referens när du ansöker: U 07/07
Vi tar inte emot ansökningar via epost

Företag
Varbergs kommun
43280 Varberg
Mer information på http://www.varberg.se

Jobbnummer
9653

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun: