Loyalty & CRM Manager
O'learys Trademark AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos O'learys Trademark AB i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Ekerö,
Sigtuna eller i
hela Sverige Vill du vara med och främja lojalitet och utveckla lojalitetsarbetet för några av Sveriges starkaste varumärken? Vi letar just nu efter en datadriven och kommersiell Loyalty & CRM Manager som brinner för att optimera kommunikationen genom gästresan för att skapa lojala och återkommande gäster. Stort fokus i rollen är att hitta mervärden för gästen och att skapa relevant värdeskapande kommunikation som triggar beteenden såsom ökat antal bokningar.
Rollen är både strategisk och operativ och med utgångsläge i data och insikter från exempelvis målgruppsanalyser, tester och liknande skapar du framgångsrikt innehåll och aktiviteter på ett strukturerat och långsiktigt sätt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Projektleda och vara drivande i den digitala utvecklingen inom Marketing Automation, Lojalitet och CRM.
• Framtagning och ansvar över Marketing Automation-program i form av kommunikation, gästresor och även att definiera och följa upp med relevanta KPIer.
• Vara experten på kunddata dvs ta fram analyser av kundbasen, köpbeteenden och gästresan som sedan ligger till grund för förslag på åtgärder och en rekommendation framåt.
• Identifiera möjligheter och paketera värdeskapande erbjudanden för att värva nya gäster eller öka antalet bokningar
• Kommunikation i relevanta kanaler såsom via e-mail marketing, sms eller dylikt.
För att trivas hos oss så tror vi att du har följande egenskaper:
• Du har en stark drivkraft och viljan att lyckas, du har förmågan att prioritera för att även kunna skapa och få ut faktiska resultat.
• Du trivs med ett högt tempo och du gillar förändringar.
• Du arbetar datadrivet och utifrån insikter eller hypoteser om målgruppen och vill också följa upp med analyser och beräkningar på effekter och eventuella kostnader/intäkter.
• Du är strukturerad och trivs med att arbeta både operativt och strategiskt.
• Du tycker om att ha många olika kontaktytor och vill gärna vara en del av det sociala sammanhanget
• Du är nyfiken och vill ha koll på de senaste trenderna och utvecklingen inom området.
Din bakgrund och kvalifikationer:
• Erfarenhet av att ha arbetat med CRM, marketing automation och/eller lojalitetsprogram.
• Erfarenhet av franchise- och eller kedjor är meriterande men inget krav så länge du är nyfiken och villig att veta mer.
• Masterexamen eller dylikt inom exempelvis ekonomi, marknadsföring eller som ingenjör är meriterande.
• Flytande inom engelska och svenska. Andra språk är ett plus.
Publiceringsdatum2022-09-02Om företagetMed våra varumärken O'Learys, Harrys & Sing Sing Karaoke är Social Eatertainment Group nr 1 i Europa inom vad vi kallar eatertainment - att kombinera god mat med sport eller andra aktiviteter i en social miljö. Vi har i dagsläget ungefär 150 enheter i 13 olika länder.
Om tjänstenRollen rapporterar till Head of Marketing och är placerad i Stockholm. Vi rekryterar löpande och önskar därför gärna din ansökan så fort som möjligt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2023-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagO'learys Trademark AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare O'learys Trademark AB (org.nr 556658-2895),
http://www.olearystrademark.com/ Arbetsplats O'Learys
Kontakt Caroline Linton
caroline.linton@olearystrademark.com Jobbnummer 6944755
Observera att sista ansökningsdag har passerat.