Lotteriinspektionen söker handläggare

Lotteriinspektionen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Strängnäs
2015-03-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lotteriinspektionen söker handläggare" (publicerad 2015-10-29) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lotteriinspektionen i Strängnäs

Lotteriinspektionen är en statlig myndighet under Finansdepartementet och finns i Strängnäs. Vår uppgift är bland annat att verka för att spel- och lotterimarknaden i Sverige bedrivs och utvecklas på ett lagligt sätt.

Vi söker nu en handläggare - Riskminimering och sociala skyddshänsyn.

Beskrivning av arbetsuppgifter: Vi behöver stärka vårt arbete med att minimera riskerna för att spel leder till sociala skadeverkningar och behöver därför utöka vår numerär. Tjänsten är för närvarande placerad på myndighetens Operativa avdelning. Dina arbetsuppgifter som handläggare innebär att du utövar tillsyn över spelanordnare med särskilt fokus på deras sociala ansvarstagande och åtgärder för att förhindra problemspelande. Du är också involverad i tillståndsgivning när det gäller att utforma och underhålla ändamålsenliga verktyg för riskbedömning, allt i syfte att förebygga negativa konsekvenser av spel om pengar. Du kommer att delta i föreskriftsarbete och också arbeta med annan tillsyn som förekommer på den Operativa avdelningen. Du ska även medverka vid planeringen av tillsynsaktiviteter. I arbetsuppgifterna ingår att du håller dig uppdaterad om den utveckling som sker i Sverige och internationellt när det gäller riskbedömningar och spelansvarsfrågor. I ditt arbete kommer du att ha kontakt med allmänheten, andra myndigheter och olika aktörer på spelområdet.

Beskrivning av kvalifikationer: Du ska ha utbildning inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller annan utbildning som Lotteriinspektionen bedömer som relevant för tjänsten. Du förstår de möjligheter och problem som följer av en marknad där särskilda hänsyn måste tas, inte minst när det gäller sociala skyddshänsyn. Vi förutsätter att du har kunskaper och erfarenhet av riskbedömningar. Meriterande är erfarenhet från arbete inom offentlig sektor, särkilt tillstånds- eller tillsynsverksamhet eller annan förvaltningsrättslig verksamhet. Du måste ha god datorvana och du ska ha mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du ska även vara flexibel, utåtriktad och vid behov kunna prestera i högt tempo. Du kan arbeta både enskilt och i grupp. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Lotteriinspektionen eftersträvar mångfald ur alla aspekter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Publiceringsdatum
2015-03-02

Kontakt
Funktion: Avdelningschef
Namn: Jeanette Johannssen
Telefon: 0152-650 187

Funktion: SACO
Namn: Patrik Gustavsson
Telefon: 0152-650 185

Funktion: ST
Namn: Eva-Britt Öberg
Telefon: 0152-650 148

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Provanställning

Tillträde
Enligt överenskommelse

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 15Li1498
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@lotteriinspektionen.se

Kontakt
Ulrika Bingmark, Avd.chef för administrativa avdelningen 0765-33 01 78 ulrika.bingmark@lotteriinspektionen.se

Företag
Lotteriinspektionen

Adress
Lotteriinspektionen
Box 199
64523 STRÄNGNÄS

Kontorsadress
Finningevägen 54B

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0152-650100
Faxnummer: 0152-650180
E-postadress: registrator@lotteriinspektionen.se

Jobbnummer
2187626

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lotteriinspektionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lotteriinspektionen: