Lönespecialist till kund i Göteborg
Accountor Sverige / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2017-10-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönespecialist till kund i Göteborg" (publicerad 2017-11-20) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Accountor Sverige i Göteborg,
Mölndal,
Borås,
Karlstad,
Landskrona eller i
hela Sverige Är du en hejare på lön och vill ta dig an ditt första konsultuppdrag för Accountor? För kunds räkning söker vi nu en lönespecialist för ett föräldravikariat 1 år med start i januari. Kunden har sitt kontor i centrala Göteborg. Uppdraget innebär en tillsvidareanställning hos Accountor med provanställning på 6 månader.
I rollen som Lönespecialist är du ansvarig för all hantering av löner, för cirka 400 personer. Det är ett självständigt arbete med många interna kontakter där du agerar specialistsupport till chefer, medarbetare och dina kollegor på HR-avdelningen.
Som Lönespecialist kommer du vara placerad på huvudkontoret i Göteborg och du arbetar med samtliga kontor i Sverige. Du rapporterar till HR Director och ingår i ett engagerat och sammansvetsat HR-team, bestående av fyra personer med ansvar för olika områden. Tjänsten omfattar 100% (deltid kan diskuteras) och varaktigheten är drygt 1 år, med start i januari 2018.
Arbetsuppgifter:
• Månatlig och årlig löneadministration för medarbetare i Sverige
• Hantering och support av tidsredovisning och reseräkningar i Agda
• Hantering av semesterberäkningar, sjukfrånvaro, pension och försäkringar
• Identifiera eventuella avvikelser och informera HR Director
• Extern rapportering till exempelvis SCB och Svenskt Näringsliv
• Ansvar för att all administration följer våra interna rutiner och lagstiftning/kollektivavtal. Kunden är kollektivavtalsanslutna till Transportföretagen och följer BA Transportavtal.
Publiceringsdatum2017-10-18BakgrundFör att lyckas i rollen som Lönespecialist är det ett krav att du har fackkunskap och minst 3 års erfarenhet av lönehantering. Önskvärt är en yrkeshögskoleutbildning eller motsvarande inom löneadministration, alternativt ekonomiutbildning. Erfarenhet av att arbeta i Agda eller Visma är meriterande. Svenska språkfärdigheter i tal och skrift är ett måste samt god kunskap i engelska.
Som person beskriver du dig själv som noggrann, ansvarsfull och service-minded. Du trivs med att arbeta självständigt i en specialistroll och driver dina processer med stort engagemang. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.
Om företagetAccountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor och där bolaget har en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra anställda de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss utav Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startat med nöjda medarbetare, alltså dig!
Välkommen med din ansökan!
Frågor och kontakt
Låter det som ett uppdrag för dig? Registrera ditt CV så snart som möjligt! Urval samt intervjuer sker löpande, varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid eventuella frågor kontakta Accountors ansvariga rekryterare Jonna på 010-1613926.
Lönekonsult Geodis
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJonna Rickard Lindberg
FöretagAccountor Sverige
AdressAccountor Sverige
S:t Eriksgatan 113
11181 Stockholm
KontorsadressS:t Eriksgatan 113
Jobbnummer 3755929
Observera att sista ansökningsdag har passerat.