Lönespecialist med samordningsansvar till Heby kommun

Heby Kommun / Administratörsjobb / Heby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Heby, Sala, Östhammar, Enköping, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Heby Kommun i Heby

Heby Kommun är en växande landsbygdskommun med närhet, trygghet och livskvalitet. Vi påverkar människors liv och tillsammans skapar vi möjligheterna.

Nu söker vi dig som är lönespecialist med intresse och kunskap kring systemutveckling och digitala processer.

Vi hoppas också att du gillar att coacha och stötta kollegor och är beredd att ta ett samordningsansvar för vår lönefunktion. Här har du möjlighet att både driva utveckling och utvecklas själv.

Ditt uppdrag
Som lönespecialist ansvarar du, tillsammans med två kollegor, för att rätt lön betalas ut i rätt tid till våra medarbetare. Du har en samordnande roll för vår lönefunktion där du coachar dina kollegor och skapar ett gemensamt och hållbart arbetssätt för gruppen.

En viktig del i uppdraget är att ha systemansvar för vårt lönesystem och dess stödsystem. Vi har ett tydligt fokus på fortsatt digital utveckling av lönefunktionen och där får du en central roll. Du driver utvecklingsarbetet och har täta kontakter med interna och externa samarbetspartners.

Du ger stöd till chefer och medarbetare i deras lönehantering och du driver den strategiska utvecklingen av vår löneadministration. Du är också en person som har i uppgift att sprida information och kunskap, vilket du gör genom att bland annat hålla i utbildningar relaterande till våra lönesystem, för chefer och medarbetare.

Om arbetsplatsen
Som lönespecialist blir du en del av vår Personalenhet på central förvaltning. Här får du sju kollegor, och en chef, med olika inriktningar inom personalområdet och vi har ett nära samarbete med varandra för att ge vår organisation bästa möjliga service.

Din arbetsplats har du på kommunkontoret i centrala Heby. Här huserar också vårt kommunkansli, vår ekonomienhet och delar av vår samhällsbyggnadsförvaltning. Hit är det enkelt att pendla både från Sala och Uppsala. Du har också möjlighet till distansarbete efter överenskommelse med din närmaste chef.

Din profil
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning/YH-utbildning inom löneadministration eller motsvarande utbildning som är relevant för tjänsten. Du får gärna ha B-körkort.

Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta med löneadministration och har goda kunskaper inom arbetsrättsliga frågor och kollektivavtal som är kopplade till löneområdet, gärna inom offentlig verksamhet. Vi värdesätter om du har erfarenhet och stort intresse av att leda en arbetsgrupp och har du dessutom tidigare erfarenhet av digitalisering och systemförvaltning är det starkt meriterande.

Har du tidigare arbetat med lönesystemet eCompanion och stödsystemen BeSched och Portalen, WinLas, Adato, QlikView, eller Addo sign är det meriterande.

Du vill ta nästa steg i din karriär som lönespecialist och har ett starkt fokus på utveckling. Du är aktiv, utåtriktad, självständig och har lätt att anpassa dig till olika situationer. Du har även god förmåga att leda andra. Du är en lagspelare som starkt vill bidra med positiv energi till vår härliga arbetsgrupp. Eftersom tjänsten innebär mycket kontakt med chefer och medarbetare behöver du ha god servicekänsla och goda kunskaper i svenska, både när det gäller tal och skrift. Samtidigt som din professionalitet behöver vara hög, då du fungerar i en stödjande roll och då du också är ett ansikte utåt inom Heby kommun.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

Heby kommun värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenhet.

Din ansökan och övriga handlingar som ingår i rekryteringsprocessen blir allmän handling när du registrerar din ansökan i vårt rekryteringssystem Varbi.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Heby kommun är en växande och framtidsfokuserad landsbygdskommun där ledordet är hållbarhet. Hos oss arbetar drygt 1000 medarbetare och vi erbjuder utvecklande arbetsplatser med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb. Som medarbetare hos oss blir du sedd, hörd och får växa tillsammans med dina kollegor. Vi påverkar människors liv, ger så bra service som möjligt till våra invånare och ansvarar för att utveckla vår kommun varje dag. Tillsammans skapar vi möjligheterna.

Ersättning
Fast, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/165".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Heby kommun (org.nr 212000-2049)

Arbetsplats
Personalenheten

Kontakt
Mats Jällrud, personalchef
0224-36150

Jobbnummer
8329217

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Heby Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Heby Kommun: