Lönespecialist / Lönekonsult

Releasy Customer Management AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Releasy Customer Management AB i Stockholm, Solna, Södertälje, Uppsala, Eskilstuna eller i hela Sverige

Vill du vara med och påverka din vardag? Vi söker dig med erfarenhet av lönehantering som vill vara med och utveckla vår löneavdelning. Releasys tillväxt har ökat stadigt de senaste åren och vi behöver matcha utvecklingen mot löneprocesserna.

Du kommer att ingå i Releasys HR & Lön-team på huvudkontoret i Bergshamra, Stockholm. Idag är vi fem stycken medarbetare där du tillsammans med en Lönespecialist kommer att stärka upp teamet.

Dina framtida arbetsuppgifter

• Vi på Releasy vill skapa en proaktiv lönefunktion där du och din kollega tillsammans med HR kommer få driva utvecklingen av Releasys lönerutiner, uppföljning och förbättringsområden.


• I rollen som Lönespecialist hos oss kommer du arbeta självständigt och sköta lönehantering och utbetalning för ca 1400 anställda i samarbete med din kollega. Det innebär således att du kommer få möjlighet att arbeta brett inom hela löneområdet och med hela löneprocessen.


• Dina arbetsuppgifter innefattar att tyda kollektivavtal, hantera avvikelser, semesterberäkning, arbetsgivardeklarationer, uppföljningar, utlägg, reseräkningar samt framtagande av statistik och arbetsgivarintyg. Vidare tillkommer administration av Releasys pensions- och försäkringslösningar.


• Arbetet innefattar daglig kontakt med personal samt vid behov hålla utbildningar för chefer inom olika typer av lönefrågor. Du kommer också ha kontakt med myndigheter vad gäller medarbetares årsinkomster och sjukskrivningar.

Vi söker dig som har

Publiceringsdatum
2022-07-29

Kvalifikationer
• Relevant eftergymnasial utbildning inom löneområdet eller ekonomi
• Erfarenhet av arbete med lönehantering i minst 3 år
• Erfarenhet av förändringsarbete med utveckling av processer
• Bred systemerfarenhet, främst i lönesystemet Hogia Lön Plus
• Erfarenhet av lönehantering för skiftavlönade är meriterande, gärna inom service branschen
• Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift

Dina personliga egenskaper
• För att lyckas i rollen ser vi att du är ansvarstagande och driver ditt eget arbete strukturerat mot uppsatta deadlines. Du känner dig trygg med att ta egna beslut och att arbeta självständigt.
• Du är en fena på att planera och organisera ditt arbete på ett realistiskt sätt samt kunna förutse och utveckla genomförbara och effektiva lösningar på problem.
• Vidare ser vi att du kan arbeta i en föränderlig miljö där du har en vilja att lära dig nytt och våga utmana det befintliga. Du är duktig på att få saker att ske och driver gärna nya initiativ och satsningar både inom och utanför dina ansvarsområden.
• Då rollen även innefattar stöttning och utbildning av personal krävs en god kommunikativ förmåga.

Vi erbjuder dig

En trevlig arbetsmiljö med en stark teamkänsla där du har möjligheter att påverka och utveckla dina egna arbetsrutiner. En trygg anställning med kollektivavtal och pensionssparande. Utöver detta tillkommer andra personalförmåner i form av kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, 30 dagars semester mm.

Lön och anställningsgrad

Anställningsgrad: Heltid

Rollen är ett föräldravikariat med möjlighet till förlängning. Vi är även öppna för konsulter.

Lön: Månadslön

Så ansöker du
Är du den vi söker efter? Skicka in din ansökan redan idag!
Vi behandlar ansökningar löpande. Start efter överenskommelse.

Vid frågor kontakta HR-chef Hanna Owe Carborn, hanna.owe.carborn@releasy.se

Observera att du kommer att genomgå en bakgrundskontroll som en del i urvalsprocessen. Det gör vi för att undanröja eventuella frågetecken gällande framtida arbetsprestation. Det kan vara regelverk som styr kundernas verksamhet, men främst handlar det om att vi ska känna oss trygga med dig som medarbetare. Bakgrundskontrollen görs med hjälp av ditt fullständiga personnummer.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Releasy Customer Management är en outsourcingpartner inom kundservice till flertalet uppdragsgivare inom branscher som telekom, media, e-handel, resor och offentlig verksamhet. Releasy tar hand om sina uppdragsgivares kundservice och försäljning i alla kanaler, exempelvis sociala medier, chatt, mail och telefon. Releasy är under kraftig expansion och har ca 1400 anställda fördelat på sex verksamhetsorter; Borlänge, Linköping, Borås, Stockholm, Barcelona och Karlskoga.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Releasy Customer Management AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Releasy Customer Management AB (org.nr 556754-2633)

Arbetsplats
Releasy

Jobbnummer
6849977

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Releasy Customer Management AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Releasy Customer Management AB: