Lönespecialist
Serneke Group Ab (publ) / Administratörsjobb / Göteborg
2022-04-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönespecialist" (publicerad 2024-01-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Serneke Group Ab (publ) i Göteborg,
Kungälv,
Alingsås,
Borås,
Trollhättan eller i
hela Sverige Är du en självgående och driven Lönespecialist som alltid strävar efter ett effektivt arbete? Vill du tillhöra ett team som är med på resan att bygga upp Nordens mest expansiva byggkoncern? Vi söker nu dig som är en erfaren Lönespecialist till vårt team på Serneke Group!
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start Juni 2022.
Din roll
I rollen som Lönespecialist ansvarar du för både lön- och personaladministration för våra ca 1300 medarbetare tillsammans med tre kollegor. Huvuddelen utgörs av ansvar för hela löneprocessen för tilldelade bolag i koncernen där du självständigt hanterar lönekörning och alla närliggande arbetsuppgifter. Den andra delen av tjänsten är att hantera personaladministrativa arbetsuppgifter där du har mycket kontakt med våra kollegor inom HR-funktionen, personalansvariga chefer och medarbetare inom företaget. Det är viktigt att du säkerställer samtliga personal- och lönerelaterade processer för att garantera att de uppfyller såväl legala perspektiv som företagets förväntningar och krav. Du rapporterar till vår Lönechef och ingår i en grupp av totalt sju medarbetare inom Lön- och HR-administration.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Säkerställa att löneprocessen efterlevs
• Hantering av tidrapportering
• Tolkning och efterlevnad av kollektivavtalet kopplat till lön
• Förmånsadministration samt pensions- och försäkringsadministration
• Frånvarohantering (hantering av läkarintyg med mera)
• Bevakning av anställningsavtal, visstidsanställningar, semesteruttag etcetera
• Rådgivande stöd till chefer och medarbetare
• Tät kontakt med HR och ekonomi i bolaget
Publiceringsdatum2022-04-27ProfilVi söker dig som har minst tre-fem års erfarenhet av löne- och personaladministration samt en eftergymnasial utbildning inom lön. För att lyckas i tjänsten har du gedigen vana att tolka olika kollektivavtal samt kunskap om pensionsadministration. Vidare är du en dokumenterat god administratör med mycket höga färdigheter i Office-paketet, primärt inom excel och word. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen, erfarenhet av Agda PS samt kollektivavtal inom Byggföretagens avtalsområde. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift.
Som person är du positiv, lösningsorienterad och kommunikativ. Du har ett genuint intresse för lön- och HR-frågor och arbetar noggrant, självgående och strukturerat. Du kommer att ingå i HR-funktionen och arbeta i tätt samarbete med övriga lönespecialister. Eftersom vi är ett företag som fortsätter att växa är det viktigt att du är framåtsträvande och van vid att arbeta med ständiga förbättringar och trivs i en föränderlig arbetsmiljö. Att effektivisera ditt arbete och agera handlingskraftigt är därför en självklarhet för dig.
Vi erbjuder
När du börjar arbeta hos oss kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.
Information och ansökan
Om du har frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till vår Gruppchef Lön Ida Claesson på:
Ida.Claesson@serneke.se eller till Rekryteringsspecialist Kajsa Larsson via
kajsa.larsson@serneke.seÄr tjänsten något för dig? Ansök genom att bifoga CV eller din Linkedin-profil. Sista ansökningsdag är fredag 13:e maj, men sök redan idag då urval sker löpande.
Om Serneke
Serneke är en växande koncern med ett konkurrenskraftigt helhetserbjudande inom entreprenad och projektutveckling. Vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen. Nästa generation är vårt löfte till våra kunder. Och världen. Hela Serneke inkapslat i en enda mening. Som nästa generation byggkoncern utmanar vi branschen, engagerar samtiden och inspirerar framtiden.
Koncernen grundades 2002 och Serneke Group driver idag verksamhet i tre affärsområden; Serneke Sverige, Serneke Invest och Serneke International. Företagets verksamhet finns främst i Sverige i regionerna Väst, Öst, Syd, Mitt och Norr. I regionerna finns vårt erbjudande av tjänster inom bygg, anläggning och projektutveckling. Vi är cirka 1 200 medarbetare och med platskontor på 20 orter i landet bygger och projekterar vi runt hela Sverige
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSERNEKE Group AB (publ)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Serneke Group Ab (publ) (org.nr 556669-4153),
http://www.serneke.se Arbetsplats Serneke
Kontakt Kajsa Larsson
kajsa.larsson@serneke.se 070-0831645 Jobbnummer 6578645
Observera att sista ansökningsdag har passerat.