Lönespecialist - Intersport Servicekontor

Intersport Ab Servicekontoret / Administratörsjobb / Göteborg
2021-02-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönespecialist - Intersport Servicekontor" (publicerad 2021-05-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intersport Ab Servicekontoret i Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Varberg, Falkenberg eller i hela Sverige

Vi söker en driven Lönespecialist till INTERSPORTs Servicekontor i Mölndal

Nu söker vi dig som har god erfarenhet inom lön och som vill bli en del av ett professionellt och serviceinriktat löneteam på INTERSPORT- världens största sportkedja!

Publiceringsdatum
2021-02-05

Dina arbetsuppgifter
INTERSPORTs lönefunktion på Servicekontoret i Mölndal har i uppdrag att på ett effektivt och noggrant sätt administrera och bereda lön för alla medarbetare i INTERSPORTs butiker, på Servicekontoret och i Löplabbet. Löneavdelningen utgör även ett stöd för butikschefer, regionchefer och avdelningschefer i lönerelaterade frågor samt avtalsfrågor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som lönespecialist kommer att vara:

• Bereda lön för all personal i de butiker som du är ansvarig för
• Bistå butikschefer, regionchefer och avdelningschefer med hjälp i lönerelaterade frågor.
• Säkra och följa upp satta rutiner
• Löpande utveckla och effektivisera arbetssätt och rutiner
• Vara uppdaterad och delta i samordning mellan Lön, HR och Ekonomi i frågor såsom avtalsskrivning, bemanning, pension, försäkringar, tjänstebilar och andra personaladministrativa områden
• Rapportera till myndigheter såsom Fora, SCB, Svensk Handel, Kronofogden, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Skatteverket etc
• Månads- och bokslutsrapportering till ekonomiavdelningen

Kvalifikationer
• Arbetslivserfarenhet som lönespecialist
• Erfarenhet av lönesystemet Agda är ett krav
• Vana att processa många löner
• Gymnasiekompetens med efterföljande yrkesutbildning/högskoleutbildning i löneadministration
• Erfarenhet eller utbildning i Handelsavtalet är meriterande
• Erfarenhet av schemaläggningssystemet Quinyx är meriterande

Dina personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara noggrann och ha viljan att skapa god struktur. Viktigt för oss är även att du är en flexibel teamspelare, positiv och prestigelös.

Vi erbjuder

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vi erbjuder ett omväxlande arbete med ett öppet arbetsklimat där din sociala förmåga värderas högt.

På ekonomi- och lönefunktionen arbetar vi målmedvetet med internutbildningar och erfarenhetsutbyte och vill ge dig en möjlighet att växa med stort eget ansvar.

Vill du bli en av oss? Ansök redan idag!

I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Kontakta ivette.kilian@intersport.se vid eventuella frågor om tjänsten.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
INTERSPORT AB Servicekontoret

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Intersport AB (org.nr 556079-2847)

Arbetsplats
Intersport Ab Servicekontoret

Jobbnummer
5559832

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intersport Ab Servicekontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intersport Ab Servicekontoret: