Lönespecialist - Intersport Servicekontor
Intersport Ab Servicekontoret / Administratörsjobb / Göteborg
2021-02-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönespecialist - Intersport Servicekontor" (publicerad 2021-05-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Intersport Ab Servicekontoret i Göteborg,
Mölndal,
Kungsbacka,
Varberg,
Falkenberg eller i
hela Sverige Vi söker en driven Lönespecialist till INTERSPORTs Servicekontor i Mölndal
Nu söker vi dig som har god erfarenhet inom lön och som vill bli en del av ett professionellt och serviceinriktat löneteam på INTERSPORT- världens största sportkedja!
Publiceringsdatum2021-02-05Dina arbetsuppgifterINTERSPORTs lönefunktion på Servicekontoret i Mölndal har i uppdrag att på ett effektivt och noggrant sätt administrera och bereda lön för alla medarbetare i INTERSPORTs butiker, på Servicekontoret och i Löplabbet. Löneavdelningen utgör även ett stöd för butikschefer, regionchefer och avdelningschefer i lönerelaterade frågor samt avtalsfrågor.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som lönespecialist kommer att vara:
• Bereda lön för all personal i de butiker som du är ansvarig för
• Bistå butikschefer, regionchefer och avdelningschefer med hjälp i lönerelaterade frågor.
• Säkra och följa upp satta rutiner
• Löpande utveckla och effektivisera arbetssätt och rutiner
• Vara uppdaterad och delta i samordning mellan Lön, HR och Ekonomi i frågor såsom avtalsskrivning, bemanning, pension, försäkringar, tjänstebilar och andra personaladministrativa områden
• Rapportera till myndigheter såsom Fora, SCB, Svensk Handel, Kronofogden, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Skatteverket etc
• Månads- och bokslutsrapportering till ekonomiavdelningen
Kvalifikationer• Arbetslivserfarenhet som lönespecialist
• Erfarenhet av lönesystemet Agda är ett krav
• Vana att processa många löner
• Gymnasiekompetens med efterföljande yrkesutbildning/högskoleutbildning i löneadministration
• Erfarenhet eller utbildning i Handelsavtalet är meriterande
• Erfarenhet av schemaläggningssystemet Quinyx är meriterande
Dina personliga egenskaperFör att trivas och lyckas i rollen behöver du vara noggrann och ha viljan att skapa god struktur. Viktigt för oss är även att du är en flexibel teamspelare, positiv och prestigelös.
Vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Vi erbjuder ett omväxlande arbete med ett öppet arbetsklimat där din sociala förmåga värderas högt.
På ekonomi- och lönefunktionen arbetar vi målmedvetet med internutbildningar och erfarenhetsutbyte och vill ge dig en möjlighet att växa med stort eget ansvar.
Vill du bli en av oss? Ansök redan idag!
I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Kontakta
ivette.kilian@intersport.se vid eventuella frågor om tjänsten.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagINTERSPORT AB Servicekontoret
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Intersport AB (org.nr 556079-2847)
Arbetsplats Intersport Ab Servicekontoret
Jobbnummer 5559832
Observera att sista ansökningsdag har passerat.